View Single Post
  #1  
Old 26-06-2020, 08:59
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 598
Send a message via ICQ to 86C
Default versleten subframe rubbers?

Beste mensen,

Ik vroeg me af of iemand hier me kan vertellen wat de symptomen zijn van versleten subframe rubbers?

Ik heb al enige tijd last van zacht gebonk en geklapper zodra ik over een oneffen klinkerweggetje rij.

Ik dacht dit probleem vorig jaar op te lossen door de toplagers te vervangen, deze vertoonden namelijk een klein beetje speling. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Aangezien ik verder geen noemenswaardige speling aan de auto kan ontdekken, heb ik besloten een aantal zaken preventief te vervangen, wat zeker niet verkeerd is voor een auto uit 1989 lijkt me, te weten:

*draagarmrubbers
*fuseekogels
*stabirubbers

Hopende hiermee het geklapper en gebonk op te lossen.
Ik overweeg ook nog om ook de subframe rubbers te vervangen, maar omdat dit volgens mij nogal een vervelend klusje is, doe ik dit liever niet als het echt niet nodig is. Kunnen versleten subframe rubbers dit geklapper wel veroorzaken?

De auto rijd verder best nog strak (helemaal op asfalt), echter op klinkerweggetjes hoor je in de auto op de achtergrond telkens weer dit lichte gebonk/geklapper. Hier wil ik toch wel graag vanaf. Iemand nog tips?
Reply With Quote