View Single Post
  #1  
Old 31-05-2009, 17:17
peerke tdi's Avatar
peerke tdi peerke tdi is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 94
Default Golf 1 tdi project

Hallo allemaal

mijn naam is Peter, 19 jaar. Ik ben student autotechniek maar in mijn vrije tijd werk ik dus aan mijn golf 1 tdi project. Op mijn 16e heb ik een golf I 1.6d van 1983 gekocht in Duitsland en ingevoerd. Nadat hij een nederlands kenteken heeft gekregen, heb ik hem volledig gestript. Vervolgens heb ik een golf 4 150pk tdi motor op de kop kunnen tikken. Dit leek mij wel een goede combinatie.

Hier twee foto's van de auto toen ik hem kocht:







In de drie jaar dat ik hem heb, heb ik de auto volledig gerestaureerd met daarbij talloze aanpassingen waaronder een andere motor, een volledig aangepast remsysteem, zelgemaakte stabilisators gemonteerd, enzovoorts, enzovoorts. Eigenlijk zijn er teveel aanpassingen gedaan om allemaal op te noemen, maar deze zullen van eigen aan bod komen.
Na drie jaar was het plaatwerk achter de rug. Hij is vorige week termisch ontlakt, geloogd, gebeitst en heeft een KTL-behandeling gehad. Door deze behandeling hoop ik dat de auto weer 25 jaar mee gaat.

Aangezien ik al een hele tijd meelees op t forum, leek het mij een mooi moment om ook mijn project te laten zien.

Om te beginnen heb ik een paar foto's van hoe de auto er op dit moment (dus na de behandeling) uitziet. Foto's zijn genomen toen de auto alweer in zijn kantelbok stond (zodat ik de bodem kan behandelen).








































































































Het golf4 tdi motorblok150pk en 320 Nm'tjes
Zal in principe, op een compleet nieuw in- en uitlaat traject na, origineel ingebwoud worden. Naderhand zal ie nog een keer onderhanden worden genomen.













Nou dit was het voor nu even Hopelijk vinden jullie het net zo gaaf als ik.. Zodra dr vorderingen zijn, laat ik het weten!

Groeten Peter !
Reply With Quote