View Single Post
  #1  
Old 26-05-2021, 15:34
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 160
Question Vr6 stottert soms

Dan maar eens een nieuw topic aanmaken

Mijn golf 3 vr6 rotor stottert soms. Dit is enkel merkbaar als de motor warm is gelopen. VAGCOM geeft aan dat alle temperaturen wel gewoon normaal gemeten worden. De rest van de parameters zijn Chinees voor mij xD

Als ik enkele keren gas geeft houd hij soms in, hoor je hem stotteren en gaat hij niet zo vlot in toeren
Als ik aan een stop kom en mijn koppeling indruk gaat hij soms erg laag in toeren, onder de 800. Soms zo laag dat hij stilvalt.
Als ik bijvoorbeeld aan 1500 toeren rijd en vol gas geef dan stottert hij ook. Vermoedelijk is dit door de CAI?

Het probleem is het einde van de wereld niet, maar is wel gewoon fijn als ik het gefixt zou krijgen

Er werd mij verteld dat ik het gasklephuis moet kalibreren. Maar dit is niet mogelijk als de motor foutcodes aangeeft heb ik gelezen. En ik las ergens dat het gasklephuis zichzelf kalibreert na een einde rijden.
Er werd mij ook al verteld dat er een vacuĆ¼mlek zou kunnen zijn? Maar dan zou hij dit toch ook doen als de motor koud is, of zie ik dit verkeerd? Heb alles al afgelopen en zie niet direct een vacuĆ¼mlek.

Bougies, bougiekabels etc heb ik al allemaal eens vervangen, zou het toch hier nog aan kunnen liggen?






Code 00281
Vagcom neemt het signaal niet op vanaf de versnellingsbak, deze heb ik al vervangen maar de ECU neemt dus het signaal van de tellerbak op. Vermoedelijk is deze draad kapot. Dit ga ik aankomende dagen eens nagaan aangezien de kabelboom een grote shitshow is onder het dashboard.

Code 01247
Ik zie niet direct waar het probleem hierin zit. Iemand enig idee?

Ik vermoed wel dat het stotteren niets te maken heeft met de foutcodes.

Thankssssssssss
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote