View Single Post
  #20  
Old 09-04-2015, 21:10
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

startblokkering... op een diesel met mechanische pomp...

12Vop de dieselpomp, schroevendraaier tussen de startmotor en een diesel is zo gestart.
wat ik wel kan inbouwen, is een ventiel om de brandstof af te sluiten (zoals ze bij LPG installaties doen), en dat ventiel onder de auto ergens steken (moeilijk bereikbaar) en voeden uit mijn eigen startsysteem met code (bv via wifi / bluetooth doorsturen van de gsm).
en een slimme truck dan bv is om een schakeling erbij te maken die ENKEL aanschakeld als die tussen 6 en 8V krijgt. mogen ze nog het hele dashboard eruit slopen en 12V op elke draad hangen, krijgt die nog geen brandstof.
en om nu andere brandstofleidingen van de tank naar voor te trekken...

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Wat betreft die sensoren, daar loopt toch redelijk stroom doorheen. De sensoren staan namelijk in serie met de meters, de meters zijn eigenlijk gewoon verwarmingselementjes om een bimetaalveer. Dat verstookt toch minstens een watt voor beide meters. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om de temperatuur pas te gaan uitlezen, alsmede de tank, nadat de motor gestart is... Dan ben je min of meer zeker van een stabiele 10V.

idd,
via een 7810 regelaar op de tellerunit worden de fuel en temp meter gevoed.
de vlotter zou ergens tussen 270ohm (leeg) naar 60ohm (vol) gaan.
als ik nu zo een tellerunit neem, ik sluit daar 10V op aan, ik sluit een 60ohm weerstand aan, dan wijkt de benzinemeter idd uit tot max. MAAR, men weerstanden worden heet, HEEEL HEET (de eerste potmeter is gesmolten).
als ik dan de stroom meet, vloeit er 110mA door de tanksensor (10V 110mA = 1Watt). en dat wordt dus grotendeels door vlotter in de benzinetank gestuurd (60ohm x 110mA = 0,66watt). gelukkig is de tank vol en wordt de vlotter door de benzine errond gekoeld.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote