View Single Post
  #2370  
Old 13-04-2018, 22:05
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Update-tijd! De laatste loodjes..

We moesten natuurlijk nog het een en ander in de motorruimte afmaken:
Ten eerste heb ik de gaskabel naar de ITB's gemaakt d.m.v. een originele kabel aan te passen en te combineren met een extra bochtje:




Alleen wat ik al vermoedde is dat door de ITB's de slag van het gaspedaal zeer klein is. Dit in combinatie met het feit dat het originele pedaal niet echt op een goede positie staat voor heel-toe, heb ik het pedaal aangepast.
Originele positie, totaal niet in lijn met de andere twee pedalen:




ik heb eerst de lengte van de arm, van het draaipunt tot het punt waar de gaskabel bevestigd wordt, verkleind. Hierdoor wordt de slag van die arm kleiner en vergroot je dus de slag van je pedaal zelf:



De kabel komt nu wat schuin naar beneden uit het schutbord maar dit bleek geen belemmering te zijn. Daarna heb ik de arm, van het draaipunt tot het pedaal zelf vergroot en zo aangepast dat deze beter op lijn ligt met de andere pedalen. Hiermee vergroot je ook weer de slag die het pedaal maakt.
Zodoende is de slag die het pedaal nu maakt prima en ligt het pedaal ook nog netjes naast de andere pedalen!




Ik moest nog een ander beugeltje hebben om het gat waar origineel de verdeler zat te dichten, en waar ik dan tegelijkertijd de bobine op kan monteren. Ik heb e.e.a. opgemeten, in 3D gezet en laten frezen (aanrader: www.weerg.com) en daar kwam onderstaand mooie beugeltje uit.
Gat:




Beugel:










Keerring er om en monteren maar:




Verder bleek het hittewerende folie aan de onderzijde van de auto ruzie te hebben met de lijmlaag, dus die liet zichzelf los van de lijmlaag:



De lijmlaag zelf zat wel nog erg goed op de auto:




Na overleg met de leverancier bleek dit een productiefout en heb ik een nieuw stuk gekregen van betere kwaliteit, wat inderdaad ook echt zo was en een stuk fijner werkte! Dit zijn echt van die k*t-klusjes waar je als de auto bijna klaar is echt niet meer op zit te wachten om het oude er af te halen en het nog een keer te plakken
maar goed het zit en nog netter dan voorheen ook:




Verder moesten we nog het brandstofsysteem in de motorruimte afmaken dus daar maar eens wat spullen voor besteld!
Slang en koppelingen, de dikke leiding is voor de oil-catchtank:




Op maat gemaakt brandstofsurge-tankje in stijl van de oil-catchtank:




Eerste de leidingen voor de oil-catchtank gemaakt:




Daarna de aansluiting op de fuelrail van de ITB's aangepast naar Dash-6, past allemaal net:




Ik had, omdat ik eerst met carburateurs wilde rijden, nog geen hoge drukpomp in het systeem zitten, deze zit daarom nu geplaatst in de motorruimte. Samen met het extra filter en het surgetankje alles een mooi plekje gegeven:







Het is erg krap maar het past en afgezien van de twee hier linksonder waar een ty-wrap omheen zit raken de slangen elkaar niet!




Voor de twee slangen met ty-wrap wil ik nog zoiets, maar weet iemand of die er ook zijn waarbij de gaten 90° tov. elkaar gedraaid zijn?




Nu alleen nog de koelleidingen en de kabelboom en dan kan ie starten...
Reply With Quote