View Single Post
  #1  
Old 05-08-2021, 11:52
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default Te koop of vraag om hulp: Scirocco II TDI en Jetta II mTDI

Beste mensen, goedendag!

Bijvoorbaat mijn excuses voor het formaat van deze advertentie... het volgt niet de regels, maar ik weet ook anders niet wat ik er van moet maken

Zo als jullie het misschien gezien/herkend hebben, werd de Golf 3 CitySTROMer bij het oude Arcuscollegegebouw in Heerlen-Centrum gebouwd.

Quote:



4 weken geleden, met de regen, heb ik tot aan mijn middel door het water gelopen over diezelfde parkeerplaats als waar de eerste rit van het bovenstaand filmpje plaats vond.

Mijn Scirocco en een Jetta van Bert, die ik een lange tijd geleden geleend heb, zijn verzopen.

Jetta stond tot aan de rand van de motorkap in water. Scirocco - bijna zo diep dat de deurbakken volliepen. Ik woonde zelf op de begane grond en het water stond 25cm hoog in mijn woonkamer

Het gebouw is onbewoonbaar verklaard en ik moest verhuizen. Op de nieuwe locatie is er geen plaats voor projectauto's.
Allerlei beginselen met "een loods huren" e.d. maken alleen stappen zijwaarts en achteruit, want het kost geld en levert weinig op...


Ik zou graag het volgende willen vragen:

Optie 1: beide auto's zijn te koop. Ik snap ook wel dat zij verzopen zijn, maar bijvoorbeel op de Scirocco zitten gepoedercoate Renault Clio 16V "turbinevelgen", en op de Jetta de G60 velgen.. ik zou het ongepast vinden als iemand 100 euro biedt, terwijl het gewoon best dure onderdelen zijn.

Optie 2: transport van de auto's naar Nieuwediep tegen draagbare kosten. In Nieuwediep wonen de ouders van Bert (Da-BRT), en zijn zoontjes sleutelen daar aan vergelijkbare auto's. Het zou echt tof zijn als ik iets terug zou kunnen doen voor Bert, ook al is het nu zo gelopen...


Auto's:

Scirocco was van mij, er is hier een topic over op het forum.

1.9 TDI "90pk" op kenteken. 42-RSR-8
redelijk ver gevorderde, maar niet afgeronde ombouw met 038-TDI-VE motor. (ALH). Motor is vermoedelijk heel gebleven, want de Scirocco stond hoger dan de Jetta. Heel veel aanpassingen zijn al gebeurd, maar er moet ook veel gebeuren.
Renault velgen, vrij verse schroefset van AP... Corradostoelen die nu sompig zijn.
Qua roest heeft hij plekjes, maar in alle tijd dat ik hem actief reed, 2011 - 2017, had hij nooit problemen bij de APK.

Jetta was van Bert. Die mocht ik lenen toen ik de 1Z in de Scirocco opgeblazen heb.
1.9 TDI op kenteken. (kenteken komt nog)
Het is een ALH of een AGR. mTDI. 020 versnellingsbak. Op dit moment zeer tam afgesteld, maar er zit een grotere turbo op, die met meer diesel ook beter tot leven zou komen. maar 020 houdt niet denderend veel, zover ik weet.
Hij heeft best wel vervelende roestplekken.


Het spijt mij nogmaals van zeer slecht geformateerd topic. Mocht het verplaatst moeten worden, is dat okay!
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote