View Single Post
  #4  
Old 26-06-2023, 10:08
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,161
Default

Ik denk dat inderdaad je budget iets te klein is voor 6e en 7e generatie varianten. Misschien dat je nét in de klasse van de 6e generatie variant (2009-2014) met 1.2 en 1.4 TSI motoren (kettingproblemen en olieverbruik) kunt komen. Maar dan wel auto's met een dikke 250k-300k km op de teller, wat weer een hoop slijtageproblemen met zich mee zal brengen.

DQ200 (7-traps DSG) met hoge km stand inderdaad sowieso laten staan. 6 Traps DSG (DQ250) is een stuk bedrijfszekerder en zul je in jullie prijsklasse ook meer tegenkomen (6e Generatie). Als je zeker van wilt zijn dat je geen automaatbak problemen wilt hebben, zou ik je zeker aanraden om voor een handbak te gaan. Uiteraard wel iets minder luxe, maar als die onverhoopt sneuvelt (wat die handbakken amper doen) heb je voor €250-300,- een exemplaar van de sloop of voor €6 á 700 een complete revisie. Als bijvoorbeeld de mechatronic van de DSG er mee kapt dan begint je reparatie geloof ik al rond het dubbele danwel driedubbele van dat bedrag.

De 1.4 TSI motor is wel te doen, zolang je maar op papier hebt dat de distributie gedaan is en hierbij een update kettingspanner gemonteerd is. In het ideale geval zijn hierbij ook de zuiger/zuigerveren aangepast zodat je geen oliezuiper hebt. Mocht hier geen documentatie van zijn dan zou ik ze ook vooral overslaan. Zelfde geldt voor de 1.2 TSI 3-cilinder.
Reply With Quote