Thread: Roken 1.8t
View Single Post
  #19  
Old 10-11-2022, 09:14
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Mathijsmk2
Ja ik moet zeggen dat hij wil super snel start dus het lijkt me niet met de zuigerveren ofzo te maken te hebben .. ik zou dit weekend de turbo er is helemaal afhalen om hem beter te bekijken. Ook kort ik dan de olie retour slang wat in want die hing net wat lager dan t carter zag ik .. is 1. Niet handig met drempels en 2. Is het misschien wel de oorzaak haha



Dat is 99% zeker je probleem. Als de olie niet zonder weerstand in je carter kan lopen dan blijft deze in de retourleiding staan en loopt het zo terug naar de turbo. Dan ga je hier dus te veel druk opbouwen en drukt ie het de uitlaatzijde van de turbo in. Kort je slang inderdaad in zodat deze altijd boven het olieniveau ligt. Je geeft ook aan dat het pas een seconde of 30 duurt voordat het begint na starten van de auto, klinkt alsof hij dan deze tijd nodig heeft om de leiding te 'vullen' en daarna pas niet meer weg kan.

Met een beetje geluk is dat ook meteen de oplossing van je probleem. Kan uiteraard zijn dat de auto eerst nog wel even rookt, want je uitlaat zit ongetwijfeld nog vol met olieresidu.
Reply With Quote