Thread: Audi A4 Avant
View Single Post
  #1  
Old 01-06-2023, 22:13
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default Audi A4 Avant

en ik heb zowaar weer een Audi
Na een aantal jaren Altea, Altea XL - met fijne TDI en DSG, kreeg ik vorig jaar een wake up call toen de gemeente Antwerpen ineens geld van me wou zien omdat ik door hun schone lucht gereden was met mijn vervuilende diesel. De apk deeltjestest zei wat anders maar goed, de stoelen van een standaard Altea zijn ruk, de restwaarde helaas ook en het budget voor wat anders helaas ook - dus kwam er;










A4 Avant 2.0 20V uit 2005, ouwe boot met 276k maar wat rijd ie fijn en wat zitten de stoelen lekker...Had heel veel liefde nodig want er was wat achterstallig onderhoud, aan de andere kant ziet ie er netjes uit en de kleur is erg mooi.
Ik heb er al een paar dagen werk in zitten nu, hopelijk blijft het olieverbruik binnen de perken anders gaat er een VR5 in want dat die niet verkrijgbaar was bij Audi was wel een schande vond ik

Na 2 dagen sleutelen; nieuwe remmen rondom, homokineet links v.v., grote beurt en dat was nodig;









Compleet afgekloven bougies...nieuwe zijn zo duur toch niet?









Stofhoezen en bumpstomps los, compleet S-line onderstel onderweg
De wielen waren Avus 16 inchers, compleet zwart van het remmenstof en met gecupte Vikings, dus voor het geld van 4 nieuwe 16 inch Michelins eens rondgekeken en gevonden;









OEM Audi 8x18 inchers, ET46, meeste die aangeboden worden zijn 7,5x18 en ET51, die vallen te ver naar binnen op deze auto, sterker nog de achterwielen vallen nu nog steeds wel erg ver naar binnen, eerste auto waar ik aan spacers denk


Er zit Audi actief audio systeem in met sub, klinkt erg goed, dus ik wou de headunit behouden, maar wel bluetooth toevoegen, dat kan gewoon met een kastje dus dat besteld;








via usb-nachruesten.de besteld, fijne installatie, scrollen door je playlist met de stuurwielbediening en geluidskwaliteit is ook erg fijn. Radio zit hier nog wat naar voren...


Status nu;








Hij zou van voren nog wat naar beneden mogen, maar misschien dat de S-Line veren die eronder komen dat voor me doen, nog een lijst met kleine dingetjes die gedaan mogen worden, maar dat komt vanzelf. Keertje polijsten en waxen is ook geen overbodige luxe iig.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote