View Single Post
  #7  
Old 15-07-2022, 07:11
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Bote
Bedankt om de vlotte reacties en het meedenken!

Ik heb 5 ECU’s liggen van de originele Digijet tot Bosch en de laatste Siemens. Injectoren werken in ieder geval lastig is te meten of de hoeveelheid brandstof klopt natuurlijk.


Als je de mogelijkheid hebt om je injectoren te laten testen dan is dat altijd een goed idee. Kost niet de wereld en vaak komt er toch een enorme troep uit. (Als je een reserveset zoekt doe even PB die heb ik nog liggen). Echter als ik lees dat:

Quote:
Originally Posted by Bote
Ter controle zijn de niet vonkende bougies nat. Ik ga er niet vanuit dat deze onmiddellijk “verzopen” worden en daarom niet vonken maar niet onmogelijk.


Dan klinkt het alsof de injectoren gewoon hun werk doen. Dan zal het dus betekenen dat er of geen lucht aangezogen wordt óf er iets met de ontsteking is.

In het eerste geval zou de motor helemaal niet kunnen lopen (ook niet op 2 cilinders). Gaat de meetklep van de Luchtmassameter wel heen en weer met de hand?

Heb je er toevallig een katalysator onder zitten? Kan ook zijn dat deze verstopt zit.

En hoe is inderdaad de vaste ontstekingstiming? 6° voor BDP is de juiste waarde. Zitten de bougiekabels wel op de juiste contacten op de verdeler? Je zal niet de eerste zijn die ze 180° verkeerd heeft teruggezet na wisselen van de verdelerkap en ontstekingsrotor.


Quote:
Originally Posted by Bote
Lijkt me ver gezocht de laatste laadspanning was 14,4 zoiets.


Dat is inderdaad een prima laadspanning, die maakt niks stuk.
Reply With Quote