View Single Post
  #99  
Old 24-03-2022, 21:09
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 400
Default

Quote:
Originally Posted by GolfMania
Het ziet er echt gelikt uit! Goed bezig
Hoe ver ben je nu inmiddels?


Bedankt voor je compliment, afgelopen periode best wel weer wat gedaan aan de GTI, maar ik ben er nog lang niet.
Inmiddels zijn de voorste schokbrekers gemonteerd inclusief wielophanging en wielnaaf.
Ook heb ik de stuurinrichting geplaatst met nieuwe stuurkogels en rubbers.
Om het geheel af te maken is als laatste de stabilisatorstang gemonteerd.
Daarna de banden gemonteerd en na 3 jaar kon de GTI eindelijk weer op de grond worden gezet.
Hier was ik ontzettend blij mee, mijlpaal gehaald!

Voordat ik de stabilisatorstang heb gemonteerd heb ik eerst de versnellingspook in elkaar gezet en gemonteerd. Wel zo handig i.v.m. vrije ruimte om de stang te monteren.
Ook heb ik de geleider van de versnellingstang gemonteerd onder de motorkap. Na montage van de versnellingspook kon het laatste deel van het interieur gemonteerd worden met de versnellingspookhoes.
Ook heb ik de reservewiel met krik en complete gereedschap set in de auto gelegd na goed reinigen van de velg.

Vervolgens verder gegaan met het opknappen van de luchtweger met spinnekop.
Daarvoor nieuwe rubbers en keerringetjes besteld en ook bouten voor de bevestiging van de spinnekop op het filter. Deze bouten waren beschadigd.

Ook heb ik nieuwe staal omvlochten brandstofleidingen, pakkingen, e.d. gekocht. Het enigste wat een beetje een uitdaging was, was de flexibele brandstofretourleiding. Maar deze inmiddels ook nieuw gevonden. Mijne zat een knik in. Heeft wel altijd zo gereden, maar zal niet de bedoeling zijn ?.
De mengverdeler even opnieuw gespoten.
En daarna was deze weer wat klaar voor montage.

Het volgende puntje in de planning was het schuifdak. Al de onderdelen bij elkaar gezocht en nog wat nieuwe geleiders aangeschaft. Eerst de schuifdakplaat in elkaar gezet en vervolgens de geleidestangen compleet gemaakt en gemonteerd op/in de auto. En daarna afgesteld. Weer een puntje afgerond.

Ook zijn inmiddels de zijruiten gemonteerd en ga ik binnenkort verder met het voor- en achterraam.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote