View Single Post
  #4  
Old 06-07-2016, 13:27
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Maar hoeveel invloed kan een lambda bij een polo dan hebben bij starten ?
Toch helemaal niets lijkt mij eigenlijk?
Dit probleem is eigenlijk begonnen toen ik de parafan open had gemaakt en aan de voorzijde de wielkuipschermen om de hoeken leeg te maken van zand.
Ik zag dat de parafan helemaal vol lag met zand en bladeren en alles zijknat was.
Ik heb toen een hele emmer vol aan zand en bladeren uit de parafanbak gehaald , daarna alles schoon en droog gemaakt en de wielkasten ook.
De ecu lag ook helemaal ingegraven maar goed ik dacht dat het alleen maar beter werdt....aint fix something that isnt broken
Ik heb toen de bobine vervangen voor een nieuwe en alles werkte toen gewoon weer.
Een half jaar later had ie af en toe wel sputters met starten als het regende, ik dacht dat regen er invloed op had.
Maar later zelfs met een mooie warme dag werdt het slechter.
Ik zou eigenlijk weer een andere bobine moeten testen maar die is net een half jaar oud... van een mk2 doet een bobine het zo 20 jaar of langer.
Ik heb nu al onnodig dingen vervangen en wil dat wel minimaal houden natuurlijk.
Dat de startonderbreking het is lijkt me ook niet echt want dan ga ik er vanuit dat hij wel aan slaat en dan binnen 2 sec meteen weer zou uitvallen.
Ik vind het maar een vreemd verhaal dat het zo onvoorspelbaar reageert.
Wat doet de startonderbreker trouwens precies?
Zorgt die ervoor dat je geen vonk krijgt of een slappe vonk ofzo zodat ie niet start?
Ik vond de vonk wel wat slapjes met een bougie eruit en tegen de motor aan gelegd.....maar als een bobine slecht is dat is ie altijd slecht lijkt mij, anders kan ie toch niet soms wel gewoon goed rijden ?

Edit

Ik heb trouwens de ecu en accu ook nog los gehad om de bevestiging en aansluitingen te bekijken, ben je dan iets kwijt uit het systeem bijvoorbeeld waardoor hij niet start?
Code 17978 zou een versleten contactslotring zijn volgens gerritspeek , betekent dat dus de zwarte leesring slecht is?
Als ik de startblokkering eruit laat schrijven zou ik daar dus geen last meer van hebben.
Of ik moet het hele stuur etc demonteren en alles los halen om die ring te vervangen...
De ecu opsturen lijkt me minder gedoe dan en ook om te voorkomen dit dit nig eens gebeurt.
Reply With Quote