View Single Post
  #196  
Old 26-04-2021, 19:39
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Roy @Robert
Hierbij nog wat foto's van bovenaf, is wat duidelijker. De chassis balk loopt ook nog naar binnen dus een extra adapter erop geeft gelijk een probleem, zo dicht zit ik erop. Het zou kunnen werken maar dan moet de flens van de luchtinlaat zelf direct onder een lichte hoek komen te staan. En dan nog wat verzinnen met het rechter steuntje van de kleppendeksel.
Zou iemand moeten vinden die giet aluminium kan lassen. Mijn goede lasser ligt sinds vorig jaar tussen 6 plankjes.
Ga ik nog voorbij dat ik toch een 7 tal centimeters wil zakken en kom ik in een andere fase van problemen.

Omwille van de tijd. Denk ik dat ik de 16v sneller terug op stoom heb. De motor verbruikte alleen een aardige slok olie wat mij irriteert (meer als een halve liter op 1500 kilometer). Heb de kop getrokken om die eerst na te laten kijken. Alles is daarvan 4 jaar geleden gereviseerd en vernieuwd. Geboord en naar 1ste overmaat, nieuwe originele zuigers etc.. maar heb mogelijk direct in het begin twee fouten gemaakt:
- er zit een hoge opbrengst oliepomp in (ooit bedoeld voor een 16vg60 project) had gewoon een normale moeten pakken.
- Helemaal in het begin had ik een vernauwde carter ventilatie.
Hoop er een beetje op dat de klep seals het probleem zijn. Kan op het ook niets aan het onder blok op het oog ontdekken. Dus als het in de kop zit dan is het snel gepiept.










@VW_Sk8r
Met de G60 evenaar je redelijk het vermogen van de 2.5 TDI. Uiteraard kan het dan goed gaan maar wilde tevens graag een 5 de versnelling en de 5 bakken zijn al een stuk zwakker. Tevens doe ik een upgrade van stangen naar kabels. Ik heb nu nog de oude stangen schakeling dus dat alleen al is genot denk ik zo. Nu ook een dubbel massa vliegwiel dus dan kan de vrouw er ook mee rijden
Ik heb overigens een mooie benzine passat bak een "EHV" heeft mooie ratio's.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote