View Single Post
  #154  
Old 16-12-2021, 09:42
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Laatste mini update van 2021.

De plannen waren de laatste tijd al wat veranderd met de golf. In eerste instantie wilde ik dat dit een snel project werd en de auto zo snel mogelijk weer de weg op krijgen maar gaande weg kreeg ik er steeds meer lol in en besefte ik ook dat de golf het verdiende om een zo goed mogelijke restauratie te krijgen.

Daardoor had ik al besloten om het strak maken en het spuitwerk uit te besteden door een bedrijf die deze van binnen en buiten compleet aanpakt/spuit. (afspraak is rond februari) Ook heb ik deze week besloten om de motor ook compleet aan te pakken. Dus de motor is er nu uit en is al kaal gemaakt en klaar om nagemeten te worden en van binnen gereviseerd te worden zodat ik hem weer compleet nieuw op kan bouwen.

Eerste stappen hiervoor zijn al gemaakt en de eerste onderdelen zijn al besteld.

Als laatste laswerk moest er nog wat gebeuren aan de spatborden. Ik had al een setje nieuwe imitatie spatborden liggen en alhoewel de kwaliteit wel goed was en de pasvorm ook wel redelijk was ik toch niet helemaal tevreden hoe de lijnen uitkwamen. Dus heb ik mezelf een mooie setje originele nieuwe Volkswagen spatborden cadeau gedaan. (de imitatiespatborden zijn nieuw, ongebruikt en gaan in de verkoop. Pm voor info )

Hierbij nog een paar laatste foto's van dit jaar.

Boven de imitatiespatborden en onder de originele VW spatborden:







Ik was benieuwd wat het gewichtsverschil was en dat is ongeveer een halve kilo.

Gewicht imitatiespatbord:




Gewicht origineel VW spatbord:




Los er op gelegd om te kijken hoe de pasvorm was.




Origineel werden de spatborden geleverd met gaten voor ik denk spatborden randen of binnenwielkuipen. Aangezien mijn golf deze beide niet heeft heb ik de gaten dicht gelast.







Omdat ik de A-stijl zelf nieuw heb opgebouwd zaten er geen bevestigingsgaten voor de spatborden. Deze worden origineel vast gezet met een soort van zelftappers. Deze voorbereiding heb ik niet eerder kunnen maken omdat ik niet exact wist waar de gaten moesten komen.

Ik heb dan ook besloten om voor blindklinkmoeren te gaan en zodoende kan ik de spatborden vast zetten met een M6 bout en carrosserieringetje. Super mooie oplossing en vind het ook beter dan hoe het origineel zit eigenlijk.

Ik heb ook nog overwogen om dit ook aan de bovenkant (zichtkant) te doen, maar dit wilde ik toch zo origineel mogelijk houden met de originele bevestiginsschroeven/tappers.

Hierbij de blinkklinkmoertang in actie.




Goed nieuws, want al het laswerk is klaar aan de golf. Ik dacht dat er geen einde aan kwam maar nu is het toch echt klaar. (hopelijk)

Het volgende project binnen dit project is de motor. Wanneer hier vorderingen mee zijn gemaakt dan zal ik dit hier weer posten.
Reply With Quote