View Single Post
  #4  
Old 21-02-2022, 08:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Tom1981mk1
Bedankt.

Enig idee hoe de juiste te vinden (kleur?). Ben nogal een beginner op dit vlak


Doe je het makkelijkst met een voltmeter! Ene zijde aan een massapunt op de carrosserie (massapunt zit evt. onder het dashboard boven de ontgrendeling van de motorkap, goudkleurig blokje waar een paar bruine draden heen gaan. Of gewoon een stukje blanke plaat pakken) en de andere pen op de iso-stekker van de radio.

1 van deze pinnen is een constant +12V, hier meet je dus zowel met contact uit als contact in stand 1 spanning op. In de buurt van deze pin zit vaak ook een geschakelde plus. Deze draad geeft bij contact uit 0V en bij contact aan +12V. Die moet je dus hebben.

Misschien is het wel even verstandig om te kijken of deze aansluiting apart gezekerd is. Een radio is doorgaans op 10 Ampère gezekerd en ik betwijfel of 3 meters überhaupt zo'n ampèrage zullen trekken, maar better safe than sorry!

Let wel op dat (in ieder geval in mijn ervaring) niet alle Golf 1/2 daadwerkelijk een geschakelde plus op de radio hebben. Mijn Golf 2 miste deze, echter weet ik niet of dat geknutsel van een voorganger of af fabriek was.
Reply With Quote