Thread: Die Zufahrt
View Single Post
  #110  
Old 22-12-2013, 00:28
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Nou, ik ben op het advies van Gijs ingegaan.

Op marktplaats een pomp gevonden van een golf 3 met AEY motor.
De beste man had de pomp 1.5 jaar (en 20.000km) geleden nog vervangen voor een nieuwe (a €650,-) Maar zijn golf was rot en ging in onderdelen weg, dus kon ik voor een leuke prijs deze bijna nieuwe pomp overnemen.

Hoewel de distributie 20.000km geleden is gedaan bij mijn polo heb ik toch maar een nieuw riempje besteld en ook maar gelijk de brandstof filter.
Het speciaal gereedschap kon ik huren bij de brezan.
En dit alles aan een maatje van me meegegeven die veel meer verstand heeft van diesels dan ik.

Op de avond dat ik hem wegbracht wilde hij niet starten dus eerst de anwb kunnen bellen.
Na flink zoeken had hij het gevonden:
Door kortsluiting in de stroomdraadjes naar de kofferklep klapte er een zekering en de voeding van het remlicht word ook gedeeld met de startonderbreker en dus niet starten. Na deze afgetaped te hebben kon ik weer onderweg naar mn monteurtje.

De pomp had helaas een andere stekkerverbinding als de oude dus heeft hij alles om moeten pinnen.

Maar gelukkig is alles gelukt en de polo loopt weer als een zonnetje, ik heb zelfs het idee dat hij iets sneller is geworden.

Vandaag in de regen de draadjes naar mn kofferklep maar gelijk nieuwe in gesoldeerd.
Dit stond al langer op het lijstje want de kentekenplaat verlichting, achterruitverwarming, 3e remlicht en achterwisser waren allemaal kapot of werkte maar af en toe.
Na het gesoldeerd te hebben en mn halve kofferbak vol geregend te hebben was het resultaat er dan weer wel, alle functies in de kofferklep werken weer

Nu alleen de uitlaat nog een keer fixen en dan hoop ik weer ff wat probleemlozer de winter door te komen.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote