View Single Post
  #88  
Old 08-10-2021, 08:00
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Nu was het tijd om de kokerbalken aan te pakken. Deze waren zeer rot. Omdat de auto 15 jaar in een oud schuurtje heeft gestaan heeft een muis of marter allemaal bladeren, eikels en ander afval in de kokerbalken gepropt. Per kant zat er een volle emmer afval in wat ik er uit heb gehaald. Dit afval blijft natuurlijk lang vochtig waardoor roest goed zijn gang kan gaan. Dit zorgde er voor dat er niet veel meer over was van zowel de buiten kokers als de binnen kokers. Helaas heb ik hier weinig foto's van gemaakt maar ik kan je beloven dat er niet veel meer heel was. Ook de vloer was voor een groot deel weg gerot.

De foto's lopen een beetje door elkaar heen van de linker en rechter kant. Maar beide kanten waren even slecht.

Hierbij 1 foto en veel van het slechte plaatwerk is al verwijderd.




Het achterste deel van de binnenkoker was ook helemaal weg. Dit is ook opnieuw opgebouwd:




In de primer en de lasranden in de doorlasprimer:




Voorste deel ook opnieuw opbouwen:





Nieuwe kokerbalken. Ik heb 2 soorten gekocht. Klokkerholm en Van Wezel. Mijn inziens was de klokkerholm kwaliteit wel goed maar de pasvorm was bij mij zeer slecht, en met name voor aan bij de deurkant. Dit kan natuurlijk ook komen omdat mijn Swallowtail wat anders qua vorm is als de latere golfjes. De van Wezel koker paste wel beter maar ook nog niet 100%. Maar dat zal wel nooit met imi plaatwerk.

Klokkerholm:







Uiteindelijk gekozen om voor het grootste deel van de koker Van Wezel te gebruiken:




En de voorste ronding met plaatwerk van Klokkerholm pas te maken:










Verder afgewerkt en in de primer gezet:







Binnenkant voor:




Binnenkant na:




Als je goed kijkt zie je dat in de binnen koker rechts en links ook nieuwe stukken in zijn gezet en de vloer ook deels nieuw is.




Dit was een grote klus waar ik weken tegen op zag maar uiteindelijk ben ik persoonlijk blij met het eindresultaat.


Oja, ik zoek nog een ronde afdekplaat voor in de vloer. Iemand die nog iets heeft liggen die hem op de post wil doen mag mij een pmetje sturen. Uiteraard tegen betaling.
Reply With Quote