View Single Post
  #584  
Old 05-03-2021, 21:11
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Je verzekering vervalt als je auto niet voldoet aan de typegoedkeuring. Als je iemand dood rijd en de verzekering word hiervoor aansprakelijk gesteld dan zal de verzekering alles uit de kast halen om onder uitbetaling van de claim uit te komen. Een voertuig onderzoek behoort dan ook tot de mogelijkheden.

Daarnaast loop je risico bij een controle fuik. Als de rdw je voertuig daar controleert mag je je kentekenbewijs inleveren en krijg je een wok melding.

Omkeuren is echt niet veel moeite en hoort gewoon bij een nette ombouw. In Duitsland is dat niet anders.


Het gaat bij de verzekering altijd om de oorzaak van het ongeval. Wat voor motor er in je auto ligt met wat voor vermogen maakt niks uit. Bij een auto verzekering kijken ze alleen naar het gewicht van de auto. Die bepaald wat voor premie je betaald. Zo betaal je voor een oude Mercedes diesel met 100 pk van 2500 kilo net zoveel als voor een Ferrari van 2500 kilo met 400 pk als je hem WA-verzekerd. De impact van het gewicht bij een ongeval bepaalt de schade. Hoe ligter de auto hoe minder je betaald. Zo is het ook met een golfje waar je het vermogen maal 3 hebt gemaakt.
Ik ben erg geïnteresseerd in jurisprudentie (na lezen van uitspraken die de rechter heeft gedaan) over verschillende onderwerpen. Dit onderwerp hoort ook daarbij. Vermogen toename heeft juridisch gezien geen invloed op wat dan ook. Dus als je lekkerder slaapt met je extra vermogen op kenteken moet je dat vooral doen.
Enigste waar ik beetje bang voor ben is een fuik van RDW, belastingdienst etc. Dan ben je wel je kenteken tijdelijk kwijt tot na herkeuring. Maarja ik rijdt maar paar duizend kilometer met die auto kans is nagenoeg nul
Reply With Quote