View Single Post
  #2471  
Old 08-06-2019, 22:17
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Thanks allen! Het is was erg jammer dat het vandaag bijna de hele dag regende..

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Netjes! Wat bizar gelopen met de jongens van Feld..
ik zou zeggen dat ze hun brood daarmee verdienen en dan ligt hun bank er dadelijk een jaar uit? Maar goed dat ze wel motoren kunnen bouwen! 😄


Eens! Ze kunnen de bank inmiddels wel weer gebruiken voor het wat minder kritische en niet te hoogtoerige werk. Daarnaast hebben ze nog een motorproefstand om losse motoren op in te stellen dus ze komen een heel eind. Om diverse redenen hebben we er voor gekozen om niet op de motorproefstand te tunen.

Quote:
Originally Posted by Scully
He Frank, ik zat nog even terug te bladeren, maar dit topic is ondertussen zo groot dat er niet snel meer iets terug te vinden is.
Maar ik was benieuwd naar wat er nu eigenlijk met de motor gedaan is om dit vermogen te halen. 200 pk uit een 1.6 16v die begint met 125 pk, dat is nogal wat.
Natuurlijk de ITB's en een set nokkenassen, maar dan ben je er nog niet. Is de rest te danken aan Feld Motorsport? Dmv het mogelijk maken van de hogere toeren en flowbewerking?
En mijn volgende vraag, wat is er tot nu toe met de versnellingsbak gedaan? Heb je een sper? Rij je met korte verhoudingen?


Hierbij de specs nog eens, inderdaad te danken aan Feld motorsport door hun ervaring met deze motoren:
1.6 16v Polo 6N2 GTI onderblok (ARC)
1.4 16V Polo 6N kop (AFH)
Boring X slag: 77x86,9
Standaard krukas (gebalanceerd)
Max toerental, 8500rpm (begrenst door krukas)
Compressie: 12,8:1
Gesmede zuigers, H-drijfstangen
Kleppen 32/28mm, mechanische stoters, veren en veerschotels aangepast.
Kanalen vergroot
In/uit 310/288 nokkenassen
Instelbare nokkenastandwielen
Vliegwiel verlicht
Kawasaki Ninja ZX12R 46mm throttlebodies (aangepast)
Supersprint 4-2-1 uitlaatspruitstuk (die eigenlijk wat aan de kleine kant is)
2,5" uitlaat
DTA S60 ECU

Versnellingsbak:
5-bak 085 Code CEH, gereviseerd maar verder volledig standaard.
Sperdiff staat nog op de wishlist

Quote:
Originally Posted by Scully
En 19 juli Zandvoort? Anders 6 augustus Assen? Ik ben zelf ook nog bezig met de Clio. Mijn streven is Zandvoort 19 juli.


Ik zou graag 19 Juli op Zandvoort zijn! of al eerder op 3 Juli. Het is echter nog even afwachten hoe dat gaat aangezien mijn vriendin precies tussen die data is uitgerekend voor de eerste..
In ieder geval leuk om met wat forum-ers het circuit over te gaan!
Al moet ik misschien nog wat gaan doen aan het inlaatgeluid ivm decibelrestricties op het circuit..
Reply With Quote