View Single Post
  #73  
Old 11-10-2007, 20:26
jppiggen's Avatar
jppiggen jppiggen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 89
Default body lassen binnenwerk achterzijde

Zo das weer een tijdje geleden, maar niet helemaal stilgezeten

Op Budel een voorscherm gescoord dat er redelijk uitziet, scheelt weer wat werk. Ook nog een voorklep daarbij zonder werk, op een deukje na. Deze is al gestraald en in de primer gezet. Wonder boven wonder nog voor redelijke prijzen aangekomen van een vriendelijke Duitser. De rest heb ik laten staan vanwege overmoedige vraagprijzen. $$$$$
Daarnaast zijn er zoveel Budel 007 shirts verkocht dat ikzelf nauwelijks uit de clubstand kon komen. Ook nog even 120 nieuwe leden ingeschreven voor de KCN. Best druk dus, maar gelukkig niet in mn eentje.

Vervolgens heb ik de prachtige roze donor body van Dirk in stukken gehakt met een ciprozaag. Tering het lijkt wel boter met zo'n ding




Dat was m dan in 1 stuk voor de laatste keer. Toch nog best hard dat ding.
Zeker beter dan de cabrio.

Ben inmiddels begonnen aan de achterzijde. Daar heb ik 1 ophangpunt al helemaal ingelast en netjes afgeslepen. Eerst gepuntlast en toen toch maar doorgelast voor de stevigheid. Opletten met warmte inbreng natuurlijk.




Aan de bovenzijde bleek de rand ook aan vervanging toe. Eerst verwijderd, de hoekjes opgeknapt en vervolgens een nieuwe rand gezet.







De rand heb ik met de hand rond geklopt in de juiste vorm, vervolgens alles netjes gestraald en gecoat en daarna gelast.




Zo is t weer beter dan nieuw en zoals t hoort.

Nu is de wielkuip aan de beurt.
Even nog een nieuwe set plaatwerkklemmen aangeschaft want met die ouwe zooi schiet t niet op. Wel alles netjes opruimen anders gaan er 2 andere werkplaatsbewoners mee vandoor en loop ik vervolgens weer uren te zoeken.




Ook nog wat plaatjes zelf gemaakt, in de originele vorm natuurlijk maar dan met beter materiaal.

Helaas nog steeds geen origineel schutbord kunnen vinden, dus ook maar zelf maken ooit als ik de tijd vind....

Zo dat is t wel weer zon beetje, zaterdag gaan we weer verder.

En tussendoor nog even tractorpuller bouwen, althans mn broer en vader.
wel met vw tdi techniek als basis

http://picasaweb.google.com/frankli...dRedInterceptor

groeten j-p
Reply With Quote