View Single Post
  #11  
Old 07-06-2012, 22:00
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Ik heb even alles (in blauw) op een rijtje gezet, maar ook ik ben maar een hobby-ist. Erz ullen ongetwijfeld deskundigen komen die e.e.a. gaan verbeteren (graag zelfs dan )


1. verafbijt gebruiken (idd banden verwijderen)
2. schuren (om een egale ondergrond te krijgen en goede hechting van epoxy of wash primer)
3. washprimer (wat is dit en waar verkrijgbaar?) speciaal voor aluminium heeft dit een etsende werking en is dus een goede basis om op verder te werken. Is puur voor de corosiewering en hechting. beste in 2K
4. primer (speciale voor velgen of wat voor iets moet dit zijn?) grondverf of filler (laatste heeft een vullende werking voor krasjes e.d. ) voor de autoindustrie, dus niet de gamma o.i.d. en beste is 2K
5. aflakken (kan dit gewoon met gewone lak elke gewenste kleur?) alle autolakken zijn geschikt en het beste weer in 2K
6. moet er dan nog iets over heen om het te zorgen dat het goed blijft en niet snel weer overnieuw moet? Niet per-sé tenzij je een metallic lak gebruikt, die moet met een blanke lak worden afgesloten.

Natuurlijk na het in de grondverf of filler zetten, nog een keer schuren voor een mooi glad resultaat. (beste is een temperatuur van rond de 20ºC)
Als je zelf aan de slag gaat, kun je alle benodigdheden het beste bij een bedrijf halen die ook autolak op kleur maken (bijv De Beer). Dan heb je materialen die op elkaar zijn afgestemd en elkaar niet gaan tegenwerken.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je alle materialen bij elkaar optelt, denk ik dat een ritje naar Bertil misschien goedkoper is
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote