View Single Post
  #11  
Old 05-11-2007, 21:05
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Quote:
Hey,

Scheurtje in koppakking zal dan komen omdat hij te heet is geworden met die kapotte thermostaat??
want ik had er pas een nieuwe koppakking tussen gedaan en een andere kop erop van een pb motor
De 3e cilinder had ook totaal geen lengtegroeven dus ook best vreemd :S

Ik heb niet die motor ingebouwd. Maar weet wel wie dat heeft gedaan.
Ik heb zelf ook gezien dat er her en der wat losse stekkers hangen. vreemd maar hij werkt wel.
Het zit zo dat het orgineel geen GTI is. Het was een Fire&Ice met een 1.8 8v 90pk motor erin.
En denk dat ze de kabelboom niet hebben vervangen of iets in die richting.

Denk dat je het beste gewoon een gti motortje op de kop kan tikken.
(kosten niet zoveel meer)
En dan die openhalen en die pb kop erop leggen (is wat sneller en d8 dat er een andere nokkenas in zit, dat weet ik alleen niet zeker)
Dan heb je er een hele leuke motor aan denk ik zo!

Mocht je nogmeer dingen willen weten over de inbouw dan kan ik dat nogwel navragen voor je.

Groeten,
Stefan


Dit is wel handig daarom Nu kom ik alles te weten over het blok. Ja ik had ook al door dat het niet zo heel netjes ingebouwd was en dan doel ik ook op de kabelboom, maar goed dat komt nu allemaal in orde Ik had inderdaad gemerkt dat het blok niet echt een van de langzaamste was..

Maar als jij die koppakking hebt vervangen, ben je vast een dop van je ratel set kwijt
Toen ik het kleppendeksel lichte, kwam ik 2 verassingen tegen een leuke en een minder leuke.. De leuke was een schrick nokkenas.. het minder leuke was dat er een dop van een ratel nog vast zat op een kopbout hahaha
Weet je toevallig of er verder nog iets aan het blok gedaan is? Voor de rest was het een net golfje hoor, nog strak in de lak etc.
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote