Thread: UPP-Polo
View Single Post
  #1  
Old 12-05-2010, 14:48
UPP-Polo's Avatar
UPP-Polo UPP-Polo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 64
Default UPP-Polo - Polo II sedan '88

Goedemiddag,

Even voorstellen, ik heb vorige week een polo sedan uit 1988 gekocht en met de plannen dat ik hiermee heb leek het mij verstandig me hier te melden.

Nu het allemaal (binnen een week jaja) totaal niet meezit met de Polo zal ik hier informatie gaan inwinnen en jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Als eerste natuurlijk de auto zelf zoals ik hem heb opgehaald:





De polo was compleet hard en had nergens een roestplek of wat dan ook. Kleine deukjes door de jaren heen, dat wel. Maja welke auto niet van 22 jaar oud!

Als eerste de auto maar goed gewassen en een polijstmachine gehaald, de originele lak was namelijk behoorlijk verkrijt. Auto strak gepolijst met de ramen eruit. (zodat je lekker in alle hoekjes en gaatjes kunt komen.

Aangezien de ramen toch geblindeerd zouden worden was dit natuurlijk een uitgelezen kans om dit de doen met de ramen op de tafel.

Verder op internet geneust voor velgen en een dakdrager, deze had ik snel gevonden. Keuze is gevallen op Borbet T 14 inch helaas vallen de voorwielen wat breedt uit met 8j. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden. (wellicht 7j setje zoeken)

Plaatje van huidige staat:



Voor verdere ontwikkelingen zal ik een speciaal topic openen

Dan nog de To Do list.

- Verlagen: voor 85mm achter 70mm
- Zonneband op voorruit 35%
- Achterbumpert er weer op
- Achterzijde bijspuiten
- Bestuurders stoel vervangen
- Reclame borden op dakdrager monteren (Bedrijfsreclame auto)
- Motor grote beurt geven en kleppendekselpakking vervangen


VERDER rij ik momenteel daily in een Opel Astra 2005 GTC Turbo (200pk) Deze staat te koop en de polo wordt dan me dagelijkse auto. Aangezien ik 3 km van mijn eigen zaak woon heb ik geen 200pk meer nodig om daar te komen
__________________
Old Volkswagens don't die, they just get lower!
Reply With Quote