View Single Post
  #878  
Old 20-12-2022, 11:49
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Schaarbruggetje kan evt wel. Kun je er in ieder geval nog aan werken ook al is het niet al te hoog.
Feli met je nieuwe huis. Zoals gezegd; garage altijd fijn (bij ons belangrijker als het huis )


Ik moest mezelf tijdens het verbouwen ook echt weerhouden om niet 'even snel' alvast iets met de garage/schuur te gaan doen inderdaad

Quote:
Originally Posted by daNpy
Wel ben ik benieuwd wat je hoofdremcilinder vervangen gaat uithalen als je meent te weinig remkracht te hebben? 22 is toch de grootste of is er nog een 24 oid?


22.2 [mm] is de grootste originele op een Mk2 inderdaad, maar er past ook direct een 23.8 [mm] op van de Golf 3 Diesel én een 25.4 [mm] van een T4. Die laatste heb ik dan ook al liggen.

Als ik de 22.2 met de 25.4 vergelijk wat betreft de vloeistof verplaatsing dan zit ik op een oppervlakte verschil van 388,2 t.o.v 506,7 [mm2]. Als ik dan de benodigde vloeistofverplaatsing van de 54 mm zuiger (8495 [mm3]) in mijn oude 16V remmen setup met 22.2 HRC vergelijk met de benodigde verplaatsing van de 2x 36 en 2x 40 mm zuigers in de Porsche klauw (9098 [mm3]) met de 25.4 mm HRC, dan zou mijn pedaalslag zo'n 3 centimeter korter moeten worden.

Pedaal wordt natuurlijk ook 30% zwaarder maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem. In combinatie met de staalflex leidingen zou ik daardoor juist ook veel beter moeten kunnen doseren met de remmen + ik vond het pedaal in de Mk2 altijd eigenlijk vrij soft/sponsig en kon daar nooit echt exact grip op krijgen hoe hard de rem bijt bij een bepaalde pedaaldruk.
Reply With Quote