View Single Post
  #2756  
Old 25-03-2022, 23:33
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Kleine update van de voorbereidingen voor het volgende seizoen!

Ik heb eindelijk de toerenteller werkend!
Na vanalles onderzocht te hebben bleek het uiteindelijk gewoon een setting in DTA te zijn die heel krom was omschreven

Verder heb ik van Momentum Motor Parts erg mooie lichtgewicht 2-delige schijven en 2 sets remblokken mogen ontvangen om deze te testen!
Dit voor mij als upgrade en voor hun om de schijven te testen en data te vergaren
De schijven zijn zo'n 1,3kg per stuk lichter wat best veel is omdat het maar een 256mm schijf is. Roterende en on-afgeveerde massa zijn de beste om te lozen dus ben erg benieuwd hoe ze het doen.

De blokken zijn BP30 en BP40 compound. Met BP40 heb ik afgelopen 2x ook gereden en bevallen best goed, de BP30 is vergelijkbaar maar met een meer oplopende wrijvingscurve die bij lagere temperaturen wat minder wrijving heeft en bij hogere temperaturen juist meer.















Tevens wilde ik voor de achterremmen al een tijd overstappen van het golf 2 setup naar een polo-setup, en kwamen hier op het forum de astappen voorbij voor een mooie prijs. De andere onderdelen ook maar meteen besteld, de klauwen en remzadels kon ik hergebruiken.

De Polo-setup is qua lagering veel beter en betrouwbaarder, een ander voordeel is dat de schijf vervangbaar is zonder het lager ook te moeten vervangen. Ik heb alles voor en na gewogen en het is ook nog eens een 0,5kg lichter per kant, mooie bonus!


















Binnenkort nog een update
Reply With Quote