View Single Post
  #1  
Old 21-02-2019, 23:46
iRoot121 iRoot121 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 17
Default Vragen remupgrade mk2

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een remupgrade op m'n mk2 (20vt, +- 240 theoretische pk's). Heb nu namelijk 256mm remschijven voor en achter trommelremmen die het niet altijd bij kunnen houden.

Heb wat gegoogled en ben uitgekomen op 280mm geventileerde schijven met redstuff remblokken, bij elkaar gehouden door Audi s2 dubbelpots remklauwen voor de voorkant. Nu ben ik benieuwd wat ik het beste op de achteras kan zetten en wat hierbij een goeie combinatie is kwa grootte schijven + remblokken en hoe dit in z'n werk gaat met de handrem etc?

Heb ook dingen gelezen over rvs omgevlochten remslangen rondom. Is dit een must of kan ik hier ook even mee wachten?

Welke hoofdremcilinder kan ik het beste kiezen, en in combinatie met welke rembekrachtiger? Is het ook nodig om de remcilinder bij de achteras te vervangen? Zo ja, voor welke?

Is het noodzakelijk om de stalen dunne remleidingen te vervangen tijdens deze upgrade? Ben namelijk ook van plan om binnenkort een ABS systeem in te bouwen. Dan zou dit mooi tegelijk kunnen omdat ik dan toch de leidingen moet verleggen.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Reply With Quote