View Single Post
  #8  
Old 21-05-2017, 12:01
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

eigenlijk moet je eerst eens nadenken waarom het originele plaatwerk rot geworden is. de golfjes zitten redelijk goed in elkaar waardoor ze zeker tot +20jaar roestvrij zijn. heb al een 91'er gesloopt die geen plekje roest had, en heb nog een 91'er als donor in de garage staan. ook keihard en nooit aan gelast.

de mijne daarentegen roest redelijk goed door. de bodemplaat (passagier voeten) aan het krikpunt was bij mij al hersteld toen ik die kocht. ze hadden een stuk plaat over het roestig deel gelast.
oorzaak van dit probleem want binnenlekkend water via de verwarmingsunit die dan aan de motorkant op de tapijten drupte. dat plaatwerk stond dus voortdurend nat en heeft ervoor gezorgd dat de bodem doorroeste. de vorige eigenaar heeft er een plaat over gelast zodat het dicht was. gevolg is dat het water weer blijft staan in de auto en nog een groter gat doorroest (zoals je op mijn 2de foto hierboven zag).

zolang dat waterlek niet opgelost wordt, mag je nog zo goed lassen als je wilt, binnen de 5jaar is die plaat weer rot.

aan de ruitensproeierbak hebben ze met tamelijk aggressieve ruitensproeiervloeistof gemorst, waardoor die plek doorroestte. een deel ervan is ook in die chassisbalk gelopen. ik heb de plaat onder de ruitensproeierbak weer dicht gemaakt, en 2jaar later ook de chassisbalk vlak eronder mogen herstellen. de chassisbalken onderaan hadden ook al last van dat "ruitensproeiervloeistofverspillen".

de dorpels die achteraan doorroeste, komt vooral door de wielkast. in de wielkast zit zo een rubberdop in een gat geduwd. na verloop van tijd barst de beschermingslaag daar en begint het plaatwerk te roesten. dan krijg je een gat en loopt er water in de dorpels. bij mij zijn die 2kanten al volledig dicht gelast.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote