View Single Post
  #158  
Old 03-07-2022, 20:32
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Unhappy

Nou vanmorgen de koelvloeistof erop gezet, alles gecontroleerd en daarna nog een paar keer rond gegooid op de startmotor.
Daarna de auto gestart. Initieel geen lekkage, maar na 10 seconden was er ineens een lekkage bij de oliekoeler. Het spoot eruit. Niet omdat er een koppeling niet goed aangedraaid was, maar omdat de koeler open is gebarsten...




Flink balen dus, dit kan echt niet. Hij heeft letterlijk seconden gelopen!

Initieel wilde ik de trackday in Assen afzeggen, maar later besloot ik om het filter en de adapterplaat te verwijderen, zodat ik de koeler gewoon weg kan halen. Filter erop en het systeem is weer dicht. Motor loopt weer, alleen merkte ik nu weer een scheur in de uitlaat In het spruitstuk ook nog, dus dat moet nog gelast worden.

Al met al veel geklust en weinig bereikt. Nu nog de remvloeistof verversen en de remkoeling laat ik voor de volgende keer, dat haal ik nu niet meer helaas. Is op Assen ook niet echt nodig (hoop ik/ vermoed ik).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote