View Single Post
  #87  
Old 05-11-2020, 19:51
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 400
Default

Hierbij maar weer een kleine update.

Ik ben bezig met de onderkant van de auto. Het deel waar de tank komt heb ik in de coating gezet, waarna de rest van de onderkant in de bitumen gezet kan worden. Hier ga ik binnenkort mee verder.

Eerst heb ik de beugel nagemaakt voor de ontluchtingsventiel van RVS. Origineel kon ik deze nergens vinden.




Inmiddels heb ik ook het interieur terug van de stoffeerder. Hij heeft alles los gehaald, vervolgens gewassen en alles opnieuw voorzien van foam. Vervolgens heeft hij alles weer genaaid. Het schuim van de stoelen is ook vernieuwd. De stof van de wangen van de bestuurderstoel aan de instapzijde is vervangen door ‘oude’ stof wat hij nog over had. Zo is er geen kleurverschil met de rest van de stoel.







Op dit moment ben ik bezig om de voorremmen te reviseren. Hierbij kwam ik erachter dat ik twee verschillende types voor heb (wel allebei origineel VW, maar o.a. verschillende onluchtingsnippels). Gelukkig kon ik nog aan twee dezelfde komen. Deze dienen nog even gestraald te worden en daarna laat ik ze geel verzinken.

Om niet stil te zitten, ben ik gestart met de opbouw van de deuren. Alle onderdelen, nieuwe rubbers e.d. bij elkaar gezocht en dan kom je er toch weer achter dat er wat ringetjes e.d. verdwenen zijn of al misten….
Beide deuren staan inmiddels in elkaar, nadat ik de ringetjes had ontvangen.

Ook kon ik nog NOS deurgrepen aanschaffen met nieuwe slotcilinders. De plaatjes uit de oude cilinders omgezet in de nieuwe, zodat ik maar één sleutel nodig heb.

Als iemand nog nieuwe dunne rubbers voor de montage van de cilinders in de deurgrepen heeft, houd ik me aanbevolen 😉.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote