View Single Post
  #20  
Old 24-02-2022, 08:56
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
even alle gekheid op een stokje..
is het niet makkelijker om maar te zwijgen over goedkoper..
om het motornummer van de EG op het g60 onderblok te slaan/graveren..
er word vanalles geroepen nu..
hierboven ook ofdat een EG hydraulisch of mechanisch is?,,
dan lopen de rillingen over mijn rug..
zal ik dan gelijk maar even laten vallen dat die blokken een Heron cilinderkop hebben..
een Glader in combinatie met K Jetronic zal nooit of anders heel moeilijk te bouwen zijn
weet ook niet ofdat dat gaat werken zonder inderdaad op een ander modern injectie systeem terug te vallen..
en dat gaan ze sowieso zien bij de keur..
als mensen verlagingsveren al zwart spuiten omdat ze het GOCA attest kwijt zijn..
dan valt een DTA systeem helemaal op..
K Jetronic is namelijk zowat helemaal onderdruk gestuurd en werkt met een paar simpele sensors..gaat hem niet worden..
Callaway en Schrick/Oettinger hebben EG/DX motoren gebouwd met Turbo ,maar dat was zo simpel en ging over pakweg een handvol stuks..
daar zat dan een duits TUV certificaat bij ,dat had /zou geen probleem geweest zijn ..
is gewoon TUV gekeurd en dat behoren ze over te nemen..
iets wat je zelf gaat knutselen?
je kunt jezelf ook niet vergelijken met een miljoenenbedrijf net Oettinger ,die ook nog eens 'de weg weten'..

let wel alles is te realiseren ,de EG zover aanpassen dat er van binnen een PG ontstaan is ,met eventueel Digifant of DTA erop..
en dan naar de keur zonder Glader..
wat ziet de keurmeester dan?

geen vroeg injectieblok op Kjetronic ,wat er in hoort..


Dit zijn nu de discussies waarom ik dit topic geopend heb om te kijken dat dit mogelijk is of niet en wat er nu beter zou zijn.
En meningen zijn verdeeld.


Tuurlijk zou ik niet liever hebben om mijn huidig blok erin te kunnen houden, is ook het goedkoopst en het minste werk, en motor dient waarvoor hij gemaakt is.

Ik ga nog altijd proberen om het vermogen te laten verminderen om zo de keuring nog eens te proberen, heb er niets mee te verliezen.

Anderzijds zou het ook goed zijn om hem te laten proberen in Nederland te laten keuren en invoeren, maar daar hebben blijkbaar maar weinigen zin in.
Laat ik nog even bijvoegen als iemand mij daarin toch wil helpen laat het gerust weten.

Ander mogelijkheid is ook natuurlijk een golf in Nederland kopen die al papier staat, of een goede golf vinden en de motor inbouwen en laten keuren voor hij ingevoerd wordt.

En dit jaar zullen er nog veel tegen de lamp lopen, want nu zijn de golfjes van 83 aan de beurt...!
En anderen merken uiteraard.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82ยด
Reply With Quote