View Single Post
  #1  
Old 01-08-2020, 22:47
Flipp Flipp is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 15
Default Temperatuur meter blijft te hoog

Hallo,

Sinds ik mijn Jetta compleet onder handen heb genomen en hij weer loopt blijft de temperatuur meter in de tellerbak binnen enkele minuten oplopen tot zeker 110 a 120 graden.

Ik heb ondertussen geprobeerd:
Als eerste met een infrarood temp. meter alles gecheckt. Motor komt netjes op temperatuur en bij +- 80 graden celcius springt ook de fan aan en houd alles netjes op temperatuur. Het koelsysteem werkt dus naar behoren.

3 verschillende zwarte sensoren. Ook 2 ervan doorgemeten qua weerstand in warm water gelegd tot laten koken. Deze waren goed.
De bekabeling gecheckt door ze door te verbinden. De meter slaat dan bij het contact aan zetten geheel uit.
Ik heb mijn originele tellerbak de volt/spannings regelaar gecontroleerd, deze is nog goed en geeft netjes een constante spanning van 8.7V. Ook alle contacten schoongemaakt op de achterkant vd bak en doorgepiept, alles is tiptop.
Een nieuwe (werken gedemonteerde) tellerbak geprobeerd, deze geeft hetzelfde aan.

Wat mij opvalt is dat de temperatuur binnen 2 a 3 minuten stationair draaien volgens de meter in de tellerbak op 100 tot 120 graden staat.

Heeft iemand een idee wat dit nog zou kunnen veroorzaken? Ik begin een beetje radeloos te worden en sta op het punt om een aftermarket setje te plaatsen, maar liefst heb ik alles gewoon lekker werkend..

Thanks,
Flip.
Reply With Quote