View Single Post
  #1  
Old 21-12-2021, 11:14
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default Golf 2 niet geaccepteerd voor oldtimer verzekering obv taxatie?.

Hoi,

Ik heb mijn Golf 2 GTI uit 1991 al jaren all risk verzekerd obv taxatierapport. Dit was een gewone personenauto verzekering, geen youngtimer orzo.

Nu heb ik laatst de auto opnieuw laten taxeren want rapport was weer 3 jaar oud, netjes doorgestuurd maar nu krijg ik de opmerking dat mijn polis niet meer aangepast kan worden omdat het voertuig inmiddels 30 jaar oud is.
Overigens vanuit hun totaal geen melding gehad dat dit kon gebeuren.

Nu kwam tussenpersoon met een oldtimer polis die gewoon meer dan 2x zo hoog is als wat ik nu betaal. Beetje apart terwijl dat soort verzekeringen doorgaans goedkoper zijn.

Dus ik heb zelf ook hier en daar gekeken maar wat ik al meerdere keren tegen kom is dat het op de site allemaal ok lijkt tot je verder gaat vragen en je de opmerking krijgt dat een Golf 2 niet in het boek "de onschatbare klassieker" staat en de auto dus niet als zodanig verzekerd kan worden.

Nu zullen er ongetwijfeld leden hier zijn die hun Golf 2 wel allrisk verzekerd hebben obv taxatierapport.
Dus ik was benieuwd bij welke maatschappij die dan is ondergebracht en of dat obv een gewonen personenauto verzekering is of obv een young/oldtimer verzekering.

Bedankt.
Reply With Quote