Vanmiddag even op m'n gemak aan het zoeken gegaan, en ik kwam er al vrij snel achter dat van de circuits bovenop de meest linkse (zwarte kabel) de boosdoener is, en deze gaat zo snel ik het kon zien recht maar de Dynamo toe.
De eerste rode kabel naast de groene 30A zekeringen lieten de Ampéres zakken van 0,47A naar ong. 0,39A dus ook daar verbruikt hij wat maar ik weet niet of dit te verwaarlozen valt of eventueel ook met de dynamo temaken heeft.
Vervolgens ging hij met het loshalen van de zwarte kabel van 0,39A naar 0,11A. Dus daar zit wel degelijk iets niet goed.
De dynamo is misschien 1,5 jaar oud nu en laad verder tijdens het rijden wel goed bij.
Ik heb wel in de tussentijd al een keer de spanningsregelaar moeten vervangen omdat mijn verlichting telkens knipperde. Maar verder nooit problemen gehad.
De kabels lijken verder ook allemaal goed vast te zitten. En de massa's onder de accu heb ik ook al een keer goed schoongemaakt dus dat zou ook gewoon goed contant moeten maken.
Ik heb wel eens ooit iets gelezen over de kabel van de dynamo zelf dat die nog wel eens inwendig kapot gaan.