Ik probeer nu al een maand of 3 de reden te vinden waarom mijn Accu telkens leeg is, maar ik krijg het niet gevonden. Dus besloot het hier eens te vragen.
Mijn S3 8L start elke dag, maar.. dat is dan ook wanneer ik hem elke dag gebruik. Staat ie een dag stil, dan doet de auto helemaal niets meer.
Ik heb werkelijk bijna ALLES al los gehad, de radio, de centrale vergrendelingspomp, de tellerbak, het alarm besturingskastje, de subwoofer etc. Niks maakt ook maar enig verschil
Ik heb ook al meerdere keren de zekeringen doorgemeten en los getrokken maar ook hier wordt ik niks wijzer.
Ik dacht gevonden te hebben dat het de tellerbak was, ik kreeg namelijk elke 21 seconden een piekspanning van 80Ma op de zekering waar de tellerbak op aangesloten was, deze heb ik weggebracht naar Verotronics in Eindhoven. Zij zeiden dat deze wel degelijk stroom trok dus hij is gerepareerd en terug geplaatst maar de auto doet nogsteeds hetzelfde..
Vervolgens had ik de auto eens wat langer aan de multimeter gehangen om te kijken wat er gebeurde. Na een uur begon hij ineens 300Ma te verbruiken. Uiteindelijk kwam ik erachter dat dit een van de 30A zekeringen was die in het kastje bovenop de Accu zit. Dit was de zekering voor de ABS Pomp (volgens de schemas die ik op internet kon vinden). Toen ik hem lostrok was het weg.
Na de auto geparkeerd te hebben en die zekering eruit gehaald te hebben dacht ik dat het eindelijk opgelost was. Maar de dag erna was de auto gewoon weer leeg.
Los hiervan zitten er vele nieuwe dingen op, zoals een nieuwe Dynamo, Startmotor, accu (de eerste was ook niet oud maar is kapot gegaan door het veel leeg zijn) en 2 nieuwe spanningsregelaars.
Er zijn 2 dingen die ik me nog kan bedenken:
- climate control paneel (die heb ik nog niet los gehad)
- microschakelaars in de deuren (maar ik heb geen idee hoe ik dit kan controleren)
Wanneer ik de accu probeer te testen met de accu tester gaat dit niet, die geeft aan dat er een ruis op zit. Maar als ik vervolgens de multimeter erop aansluit zie ik niets buiten de 80Ma elke 20 seconden.
Ik begin een beetje ten einde raad te raken, en zou het toch graag zelf oplossen om ervan te leren.
Het lastige is ook dat omdat de accu zoveel leeg geweest is ik niet weet of de nieuwe (2 maanden oud) nu ook weer kapot is. Of dat er doordat het zovaak gebeurd er nu iets anders ook kapot is.
Iemand die hier wat meer verstand van heeft en me wellicht een beetje de goede richting op kan wijzen? Alvast bedankt!