View Single Post
  #1  
Old 28-01-2012, 17:19
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default Mk1-addict goes Audi

hallo allemaal,

het roer is om! sinds de komst van ons 2e kind ben ik me ineens gaan afvragen of ik wel in een MK1 met 200 pk wil rondrijden met mijn gezin... en het antwoord is NEE! De MK3 cabrio is nooit echt mijn auto geweest en zo is het idee geboren voor een complete switch naar een jongere 5-deurs.

In eerste instantie aan het zoeken geweest naar een MK5 Golf Gti maar dat ging behoorlijk boven budget, toen ik de advertentie hier op VF zag van een nette Audi A4 Avant.

Na een proefrit op zondag 2e week van januari vrijdag 28 januari de auto op de brug gehad in mijn eigen werkplaats in Anhem en de koop gesloten!





Wat hebben we hier?

2003 Audi A4 Avant 1.8T pro line met 163 PK, getuned naar 195 PK
Zwart metalic
KW variant 1 schroefset INOX line
19" Imi RS4 velgen
Zwart leer/alcantara interieur
Parkeersensoren achter





Wat moet eraan gebeuren?

Accu vervangen (done, van het lange staan accu overleden, netjes gedeeld met verkoper)
Zeefje van oliepomp vervangen (bekend 1.8T probleem)
Ik overweeg de tandriem te vervangen, al staat er 180K voor (auto staat nu op 106) is deze al wel 9 jaar oud
Ruitenwisserarmen vervangen voor een set geschikt voor aerobladen


Plannen?

Uit het verleden weet ik dat ik altijd bij aankoop enorm veel plannen heb met een auto, zo ook met deze. Eerst maar eens lekker gaan rijden en in mei ga ik er mee naar de Wortersee. Velgen zijn niet moeders mooiste meer, lak laat her en der los, als ik niet slaag voor andere pak ik misschien het set van de Sportback van Syl wel



voorbeeldfoto

Er ligt nog een set Xenon op de plank, maar voor de toekomst wil ik erg graag de US Xenon units erin hebben:




Kort en goed, de geldkraan kan weer lekker open als ik wil
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote