View Single Post
  #1  
Old 24-09-2009, 11:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default Der Kindergartenrenner part II: Audi S6 Avant 2.2 is verkocht

Omdat de eerste Kindergartenrenner verkocht is en we iets groter wilden dan de bmw e30 touring, zijn we rond gaan kijken voor een kindergartenrenner II.

nu was het eigenlijk niet nodig omdat de school nu 2 minuten van het nieuwe huis ligt, maar goed, Ester heeft ook een auto nodig voor 3 dagen in de week naar het werk.

En ja.. wat wil je dan. Bmw is leuk doordat het een achterwielaandrijver is en je er leuk mee kunt spelen. Volkswagen is ook leuk, zeker gezien mijn voorliefde voor het merk. En dan ga je wikken en wegen.

Heb nagedacht over de passat variant van Jean.. maar die was al aardig af en ik wil graag een hobby hebben. Dus besloten Jean niet te benaderen.
Een oldy is leuk, ik zeg golf 1, maar niks als je 2 kinderen hebt.
Een kever is hetzelfde verhaal.

Toen kwam de volgende auto in beeld. Een audi 200 avant 20v. Ik vind en blijf ze geweldig vinden. Dus de zoektocht gestart. Kwam veel oude meuk tegen en niets waarbij ik iets zag met potentie. Totdat ik bij een iets nieuwere variant van de 200 avant uitkwam.

Met luxe, alles erop.. dus vrouw blij
Met Ruimte achterin.. dus kinderen blij
Met een trekhaak en 2100kg trekkracht.. dus de hele buurt blij

en vooral met een doorontwikkelde 5 cilinder turbo met een van de mooiste geluiden.. dus Richard blij.

Het is dus een Audi S6 2.2 20v avant quattro met 169kw geworden.
Kleur grijs paars, grijs leer en een 6 bak handgeschakeld( je komt heel veel automaten tegen)






geheel standaard en op een paar kleine deukjes en een steenslag front na, netjes onderhouden.
Auto stond bij aankoop op 16 inch AEZ velgen. Mwah das niks.

Dus dan duiken we de schuur in en kijken we wat we hebben liggen in de steek 5x112..
Hmm.. dan kom ik eigenlijk maar op 1 velg uit:

de Artec Turbo PZ 3 delig in 18 inch, gekocht voor de bmw maar nu dus bruikbaar voor de s6.




randen gaan we kijken, denk dat ik nieuwe bredere haal en harten worden hoogglansverdicht ( eerst naafgat uitdraaien, zodat een porsche logo erin past)

maar tijd is mijn grootste vijand en ik hoop bij wakker worden altijd dat de dag 48 uur heeft. Dit zit er elke ochtend niet in, dus zoeken naar een tijdelijke velg.

Nu bood Rob een setje bijna nieuwe nang kang aan voor een zeer aantrekkelijke prijs en ik had een leuk setje gezien in 18 inch.

Tussen werktijd door eerst de banden opgehaald in Roosendaal en toen op de terugweg zou ik de velgen oppikken. Bij aankomst, zei de verkoper:
" Helaas, ik heb ze net verkocht" terwijl we gewoon een afspraak hadden
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote