View Single Post
  #572  
Old 19-02-2021, 21:18
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Die Bruine
De auto is goed aangepakt voor zover ik op de foto's kan zien. Ik heb inmiddels begrepen dat de motor en uitlaat 20 jaar geleden al zijn geregistreerd. Maar de turbo die er later op is geschroefd, die niet. Ik wil simpelweg voorkomen dat ik gezeik krijg mocht er ooit iets gebeuren waarbij men naar het vermogen gaat kijken. Vandaar mijn vraag, hoe krijg ik dan het vermogen op kenteken? Het gaat om een 16v KR met K24/K26. Dus dan hebben we het over 250~325pk. Ik stop er dan graag de nodige moeite in om dat legaal geregistreerd te krijgen.


Bespaar je de moeite. Ik rijd al 12 jaar met golf 1 20vt met 400 pk. Maakt zoveel herrie dat ik nooit daarmee op kenteken kom. Enigste probleem waar je tegen aan kunt lopen is fuik van politie, rdw en belastingdienst voor algemene controle. Ze zouden dan je kenteken in beslag kunnen nemen en je doorverwijzen naar de RDW. Verder hoef je nergens bang voor te wezen Zelfs niet bij een ongeluk. En al zouden ze bij een ongeluk naar je motor vermogen kijken is er nog niks aan de hand. Met een auto met origineel vermogen kun je ook 150 door de bebouwde kom rijden. Vermogen zegd dus niks. Zelfs als je dronken een ongeluk veroorzaakt kijkt men altijd naar hoe zou je ongeval verlopen zijn zonder alcohol. Als je dronken op een rechte weg rijdt en er wordt je geen voorrang verleend en je rijdt iemand dood dan nog is het niet jou schuld. Boete voor dronken rijden ga je wel krijgen.
Reply With Quote