View Single Post
  #1  
Old 26-11-2012, 23:13
1Golf2 1Golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 53
Arrow Check list ombouw aandrijving[motor tot wielen]

Goed, ik weet dat dit allemaal al wel ergens staat, en ik heb het nodige huiswerk gedaan, vandaar de volgende lijst voor de experts om af te vinken dan wel te bekritiseren

Wat ik heb: een standaard Mk2 van 84 met een 1.3 motor carburateur en natuurlijk een 4 bak.

Wat wil ik:
Een motor met een beetje meer pit, zeker geen racer; stuurbekrachtiging; 5 bak, dat zijn de hoofd punten de rest zouden nodige aanverwante ombouwen zijn.

Om dit zo eenvoudig mogelijk te bereiken wilde ik een donor kopen en de hele aandrijftrein overzetten, dus motor/bak/subframe/aandrijving/vering en wielen.
Als dit van een Mk2 afkomt, dan is mijn enige mechanische probleem [dacht ik ] de koppeling naar de stuurkolom. Ik zou dan ook de achteras omzetten met remmen. De hoofdrem cilinder ook? is die anders bij een grotere motor?

Nu weet ik dat een Mk3 erin kan, maar dat de spoorbreedte dan 5 cm groter wordt; dat lijkt mij geen probleem, ook optisch niet lijkt me.
Maar dan loop ik wel tegen de tellerbak en zekeringkast-problemen aan, voor zover ik weet, en kan niet overzien hoe complex dit wordt.

Daarom dacht ik aan een 90-91 GTI 1,8 liter; die is dan wel met injectie, naar dat zou dus allemaal 1 op 1 uit de donor komen en overgezet kunnen worden .

Wel een paar vragen hierbij: zit bij een injectie de brandstofpomp IN de tank, zoals bij de meeste huidige modellen, zo ja, de hele tank verwisselen?
Edit: inmiddels duidelijk: tank wisselen dus
Ik ga ervan uit dat de zekeringkast en de klokken ook zonder meer overgezet kunnen worden?

Als ik voor een Mk3 zou gaan, kom ik dan in problemen met de zekeringkast en de tellerbak, dus dan de oude teller in het bestaande dash goed werken met een Mk3 motor?

Ik heb geprobeerd om alles op een rijtje te krijgen, voor mezelf, en hier niet aan te komen met: hoe doe ik dat allemaal.
Maar ik hoop wel op antwoorden op de bovengenoemde 'puntjes'
En wat heb ik dan nog vergeten?
Laat maar weten en schiet er maar op
Bedankt!
Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984
Passat Variant1996
Reply With Quote