View Single Post
  #902  
Old 23-01-2023, 11:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Van het weekend even de tijd gevonden om met de golf bezig te gaan. Had een hardnekkig koelvloeistoflek welke ik maar niet kon terugvinden. Rit van 25 km stond gelijk aan het halve kvs reservoir leeg. Druppels aan de onderzijde van de versnellingsbak/koppelingshuis maar geen spoor erheen of plas op de versnellingsbak.

Bleek uiteindelijk de plastic flens te zijn welke aan de cilinderkop zit. Onder druk liep het zo tussen de O-ring en de cilinderkop langs. Kwam het bij toeval tegen toen ik aan de slang trok die eraan vast zit en ineens water hoorde lopen/druppelen. Nieuwe flens erop en het vlak op de cilinderkop even helemaal vlak geslepen. Zou weer opgelost moeten zijn.

Ook maar eens de 25.4 [mm] HRC uit de kast getrokken. Ik ben er nogsteeds niet over uit of ik een grotere hekel aan koelvloeistof of aan remvloeistof heb...

Destijds nieuwe remleidingen aangelegd dus de nippels op de HRC gingen zonder enig gevecht los, wat een geweldig gevoel is dat!

Hele spul eraf:





22.2 vs 25.4 HRC:




Nieuwe HRC gemonteerd:




Ideale swap, past er zo 1 op 1 als je al het passende reservoir hebt voor de hydraulische koppeling.

Toen wou ik het spulletje gaan ontluchten en bedacht ik me dat ik de vorige keer niet de overgebleven remvloeistof uit de ontluchter gehaald had. Vuldop eraf en het eerste wat ik zag was een compleet opgezwollen rubberen membraan. STOM OOK.

Toch maar geprobeerd of ik 'm nog aan de praat kon krijgen, wat ik beter niet had kunnen doen. Perslucht erop gezet en kon hem veelbelovend op 1,5 bar instellen. Spul aangesloten op het reservoir van de remvloeistof en achterste nippel opengedraaid. Er kwam heel iets lucht uit gevolgd door een plof aan de voorzijde en het gekletter van remvloeistof op de vloer.. toen stond er dus ineens 4 bar op de kamer met remvloeistof omdat het membraan geknapt was 3 Bussen remmenreiniger later het hele spulletje weer in de doos geknikkerd en bij het grofvuil gezet. Jammer weer.

Meteen maar een nieuwe besteld en deze keer maar met koeienletters erop schrijven dat ik 'm leeg moet halen

Midden februari moet de golf weer voor de 2-jaarlijkse APK. Zodra de remmen ook daadwerkelijk remmen zou die er hopelijk gewoon weer zonder probleem door moeten komen. We gaan 't zien!
Reply With Quote