View Single Post
  #2781  
Old 14-01-2023, 23:35
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Het is wat rustig geweest hier, maar ik heb eind van de zomer een een ander huis gekocht, waar nog "wat" werk aan zit :-)
Een groot voordeel is wel dat er een grote garage bij zit en de golf dus voortaan thuis kan komen staan!








Maar dat betekend niet dat er helemaal niks is gedaan aan de golf!
Ik heb de ombouw naar golf 2/3 fusees inmiddels zo goed als kunnen afronden!
De fusees waren dus al afgefreesd om op een mk1 demper te kunnen.
De volgende stap was om de fuseepenverlengers te lassen:



Verder hadden we nog een nieuwe MMP schijf, klauw en adapters nodig:



De aandrijfassen natuurlijk ook voorzien van nieuwe homokineten rondom, en daarna kon e.e.a. gemonteerd worden, en alles past!





het camber wat ik met mk2 fusees kan halen is iets minder als met de mk1 fusees, gelukkig kan ik het camber waar ik mee rij nog steeds halen (3,2gr)

Toen was het tijd om de bumpsteer te meten. De stuurarm van de golf 2 zit namelijk een stuk lager dan die van de golf 1.
In mijn geval ideaal want om op 0 bumpsteer te hebben op de golf 1 fusees dan zou de stuur arm qua hoogte exact in het midden van de stuurarm van het fusee moeten komen, wat natuurlijk niet kan.

De home-made opstelling weer van stal gehaald:



6 ringen was genoeg



Die ringen ertussen is natuurlijk niks dus meteen een tekeningetje van de spacers gemaakt en mijn collega was zo vriendelijk deze te draaien:



Volgende stap is naar de uitlijner, daarna meet ik het bumpsteer nog eens exact na. Ik heb de spacers expres iets te lang gehouden zodat ik ze nog exact op maat kan maken.

Toch wel lekker om de golf na bijna een jaar op de brug weer op zijn wielen te kunnen zetten!
Reply With Quote