View Single Post
  #14  
Old 30-09-2019, 09:01
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Ik heb ondertussen ook nieuwe software en hardware aangeschaft om EEPROM's te lezen en te flashen. Niet alleen voor clusters maar ook voor ECU's. Naast VCDS (NEX-NET) en VAG-tacho heb ik nu een Galetto1260, KWP2000+ en een MPPS v13. Laatstgenoemde is om te beginnen een chinese clone. De andere kabels zijn allemaal officiële.

Aangezien een ECU met dezelfde hexcode werkt als de cluster ROM's, ben ik me momenteel aan het verdiepen in de wereld van het chiptunen. De Passat heb ik ondertussen zelf gechipt maar ik ben nog niet tevreden met het resultaat. De Golf komt deze week een stage 2 tune op.

Ondertussen ook weer een hoop upgrades verder. Van half FIS naar Fullfis met Passat platen (R32 look). Voor een heel zachte prijs kon ik een R32 dashboard op de kop tikken met bijbehorende luchtrooster. Deze heb ik geïnstalleerd en direct het DEFA alarm gedemonteerd, aangezien ik er toen goed bij kon.

de klus:


bijna klaar:


mooie lichtjes:



Nu het alarm eruit is heb ik dus ook geen handzender meer om op afstand de auto te openen. Hierdoor heb ik een nieuwe comfortmodule moeten installeren. 1J0 959 799 AH. 2 Nieuwe sleutels zijn besteld en onderweg. Nu dus een mooi origineel alarm ipv zo'n aftermarket onding. Met VDSpro wil ik de ramen ook kunnen openen met de sleutels. Hier maar weer even wat research in proppen om te kijken hoe dat werkt in een virtual machine welke kabel ik ervoor nodig heb. Iemand tips?

Ook heb ik geprobeerd het hemeltje, waarvan de stof los liet, opnieuw te bekleden met een soort alcantara. Dit is helaas faliekant mislukt aangezien deze stof bijna niet rekbaar is. Helaas nu dus op zoek naar een nieuwe hemel.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote