View Single Post
  #1  
Old 07-01-2021, 21:53
gerold1234 gerold1234 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 110
Send a message via AIM to gerold1234
Default Golf 3 GTI 20 JAHRE 2.0 AGG > 1.8 20vt BJX

Januari 2020 gestart met de ombouw van 2.0 AGG naar 1.8T. Auto al een paar jaar in bezit en de bekende rotte plekken zijn al compleet L en R aangepakt. Ook heb ik de wielen zwart laten coaten en een schroefset gemonteerd.

Foto's uit zomer 2019, toen nog met 2.0 AGG:










In januari 2020 voor weinig geld een ibiza FR van 2004 gekocht en hier alle denkbare nodige onderdelen gedemonteerd:



weinig foto's van de inbouw gemaakt. Ik had besloten om de accu achterin te plaatsen. Maar daar kom ik toch op terug:








Uitlaat is voorzien van een 3'' en op maat met sport kat tot aan middendemper. die wil ik graag dit jaar vervolgen.
Motor heeft een intercooler upgrade waarvan ik de foto's niet krijg geĆ¼pload.
Verder is de ECU voorzien van 210 pk chip+-
vast vliegwiel van een vr6 laten af laten draaien tot 6.5 kilo.

Meer foto's volgen van de inbouw.

Wat Porsche klauwen gepast in de 16'' velgen. Met steunen van epytec. Maar ik komt wat speling te kort helaas. dus even kijken wat ik er mee ga doen. Ik wil graag de originele wielen houden..:


Hier nog met originele schijven. deze waren al 288. Voor de porsche klauwen heb ik uit mijn hoofd 323 mm nodig.



Auto rijd al wel. En gaat als de brandweer. Maar nog geen rem upgrade, apk, accu terug bouwen, tourenteller en nog wat dingetjes...


word vervolgd..

Gr Gerold
__________________
MK3 GOLF JUBI 20VT
6P IBIZA ST 1.0 TSI
Reply With Quote