View Single Post
  #2680  
Old 06-12-2020, 23:49
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by René
Heb je in de toren ook nog filmmateriaal gekregen of gezien van jouw crash?


helaas niet!

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Die velg tegen de draagarm kan als je geen begrenzing hebt op je fusee, dan duwt ie gewoon door...er kan dus nog verborgen schade zijn aan het stuurhuis en/of de bevestiging daarvan...

Ik heb alles inmiddels grondig nagelopen en zie geen schade aan het stuurhuis of bevestiging daarvan, ik heb die 2 beugels destijds ook versterkt met een stang ertussen wat wellicht helpt.
De stuurarm aan bijrijderszijde is wel iets verbogen.

Quote:
Originally Posted by VW-Golf-Power
Jammer van de schade, maar zelf er weer heelhuids uit kunnen stappen is toch iets belangrijker. Geloof dat hij na de winter er weer als nieuw uit zal zien.
Kreeg je voor dat bedrag nog het stuk vangrailplaat mee? 🤔

zo is het en haha nee niet eens!

Hier nog wat close-up fotos van de achter schade:






De spuiter is inmiddels langs geweest, en het is nog goed te repareren gelukkig zonder laswerk. Ik ga eerst zelf nog wat aanpassingen doen voordat ie naar de spuiter gaat, en die neemt dan ook nog wat beschadigingen mee die er in de loop van de tijd op gekomen zijn. Dus dat gaat helemaal goed komen maar zal wel Januari worden!

Verder had ik voor de laatste trackday nog een kleine update gedaan: A-stijl kappen voor iets meer aerodynamica:


Ik weet niet of het hier door kwam of door het koudere weer zodat de motor beter presteerde, maar mijn GPS topsnelheid op het rechte stuk was wel 3km/h hoger dan ooit!

Ook had ik ook voor een betere aerodynamica en een beetje downforce aan de achterzijde nog en spoiler aangeschaft:





Het is een volcarbon spoiler en is met +/- 700gr zeer licht. Hij komt van Pisano vandaan, voor sommige wel bekend van de Pisano Golf 1 berg-cup racer:



Het mooie van deze spoiler is dat deze vooral de drag verminderd, en ook een beetje meer downforce geeft, precies wat ik voor ogen had. Misschien had ik 'm beter al voor de laatste trackday kunnen monteren
Voor degene die geïnteresseerd is, hier een leuk stukje over een spoiler bij een hatchback: https://www.matec-conferences.org/a...v2017_01027.pdf

Of hij nou echt mooi op de golf staat weet ik nog niet, het is toch een beetje function > form denk ik Wellicht dat ik hem ook meteen in kleur moet laten spuiten. Op de foto's hieronder ligt ie er los op, dus hij zal nog wat beter aansluiten en de hoek zal iets minder zijn. Direct van achter vind ik hem wel erg gaaf iig!








Reply With Quote