View Single Post
  #20  
Old 19-11-2022, 21:17
Nevs@vw Nevs@vw is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2022
Posts: 18
Smile

We zijn weer wat verder. Laatste tijd vooral veel bezig geweest met het uitzoeken van dingen. Bijvoorbeeld welke brandstofpomp te gebruiken...

Verder eindelijk het schakelmechanisme erin gezet. Ik heb die van een late golf 4 gebruikt.

Eerst heb ik een klein stuk uitgeslepen zodat het mechanisme er in zijn geheel in past. Toen de bouten uit het mechanisme geschroeft. Het geheel op de juiste positie gehouden en daarna de gaten geboord.



De achterste bevestigingspunten van het mechanisme kon ik niet meer gebruiken. Ik heb eerst het mechanisme met de 2 voorste bouten vastgemaakt en vervolgens vanaf de onderkant een gat geboord. Hier vervolgens M6 ingetapt.



In het tapgat heb ik een m6x30 bout gezet. In de auto het gat groot genoeg gemaakt zodat de bout er doorheen kan.



Daarna dus het mechanisme netjes in de auto vastgezet met de juiste moeren.



Zit er naar mijn idee netjes in. Heb ook nog maar even voor de zekerheid de uitlaat getest. Was eerst bang dat de middendemper het mechanise zou raken maar hier is gelukkig geen spraken van. Past allemaal perfect.

Motor is bijna gereed voor inbouw. Heb toch de keuze gemaakt een enkelmassa vliegwiel te nemen en een nieuwe VR6 koppeling. Nu had ik niet de juiste bouten om de koppeling te monteren. Aankomende week moet het dan echt gaan gebeuren en zal de motor voor het eerst op zijn plek komen.
Reply With Quote