View Single Post
  #4  
Old 19-09-2016, 18:28
Gti-racer Gti-racer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by duudt
De cilinderkop kan niet zomaar op een 1.8 blok worden gebruikt, je zal het voorste oliekanaal in de kop aan moeten passen omdat deze niet overeen komt.
Op een 2 liter onderblok past het wel zonder aanpassingen.

Weet je zeker dat je een aba kop hebt een niet een mk4 kop zoals akl?
Bij een mk4 kop moet je de buitenste 2 kopbout gaten groter boren, nu zijn ze 11mm en moet 12mm worden om te kunnen passen.

Voor de verdelerkap zal je op zoek moeten naar eentje met haakse aansluitingen, volgens mij zitten deze op abf 16v motoren maar dat weet ik niet zeker.


Dankjewel voor de tip over de kop. Ik heb inderdaad de buitenste 2 gaten groter moeten boren ivm de kopbouten dit klopt precies. Zojuist gecontroleerd en ik beschik over een golf 4 kop alle kanalen komen overeen met het 1.8 dx onderblok. Verdelerkap is ook juist 16v staat haaks. Nu nog een passende steun voor de dynamo onderin te plaatsen en kloppende poellie's en dynamo ( alleen zoek al weken naar een steun en kom er maar niet achter waar ik die kan krijgen en of ik over moet naar andere poellie's voor een multiriem liever zou ik dit met een v-snaar laten misschien heb je nog tips hiervoor ?
Reply With Quote