View Single Post
  #1  
Old 11-08-2012, 23:35
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Talking 32b TDI project :)

Ik loop al 2 jaar met het plan, een deel van de onderdelen zijn ook al ruim 2 jaar in huis...

Mei 2010: Audi80 kaalgeplukt voor de lengterichting-TDI delen




Ik dacht dat de motor ook zou passen, maar helaas... De bevestigingen voor de motorsteunen zijn verkeerd... Dus keuze tussen lassen of golfblok en origineel bevestigen, ik heb t laatste gekozen!

Alweer ruim een jaar heb ik een station staan in mooi monacoblauw, enkel deukje enzo, maarja... 1981 is alweer een tijdje terug

Zo vond ik de station op internets (leboncoin.fr)



Even later in de tuin, lekker op de gok gekocht en laten ophalen. Voor dat geld (transport incl!) vind je op MP nog haast geen slopert...



Alles zat er los in... scheelt demonteerwerk en alles blauw, leuk!



Staat m wel leuk dit



Toen kwam werk weer in de weg, en verhuizen, geen weekend vrij van mn vriendin en de winter en ga zo maar door...

Nog eens een 1Y opgehaald, wat aan geklust en toen wisten we zeker dat je een 1900D blok in een 32b krijgt. De 1900D loopt wat knikkerend dus verstuivers moeten vervangen. Eigenlijk had ik meer zin om eindelijk het TDI-project weer te beginnen.
Met een maat van me gewoon naar de sloop gereden en een motor gehaald, helaas geen garantie of km-stand, maarja, wat moet je op marktplaats geloven?

Deze mag er dus weer uit!



Jammer van t werk, maar als iemand m wil kopen, PM gerust! Is helamaal klaar om in je Passat te lepelen, ff andere 130bar stuivertjes erin en hij zal weel lekker lopen!

TDI kaalgeplukt en audi 80 (donor ivm lengterichting) dynamo erop



En natuurlijk dat wat je gratis bij TDI krijgt...


Hier is nu alleen 12V en massa over

Alle audi80 delen op het gescoorde Golf blokje schroeven, waaronder het pannetje



Turbo etc (spelingsvrij, de audi had 170d erop staan!)


Als iemand trouwens kan vertellen hoe je dit armpje afstelt... Ik heb m met een klein beetje voorspanning erop, maar is dat goed? Gewoon beetje spanning dat ie dicht zit?

En niet veel later is het pakketje klaar voor inbouw!


Nog ff met een stapel oude waterslangen en klemmen beziggeweest om de warmtewisselaar erin te krijgen, de slangen voor passat/audi zijn niet meer te krijgen helaas...

There goes nothing!



Point of no return



Hoorde klachten over schrapen met de originele uitlaat, van de ernstig lage Santana met deze pijp. Maar mijn blok is iets hoger, en de wagen ook. T valt me alles mee, niets meer aan doen!



Audi 80 zal hier geen scherm hebben gehad... Maar ik zal een klein stukje moeten slijpen om de LLK op de originele plek te krijgen, mooi werk, mast wel gewoon met orgi buizen en ophangbeugels!!



De 80 had ook stuurbekrachtiging, dus gelijk ook het stuurhuis gewisseld. Helaas geen stuurpen erbij, dan maar meten en beunen, waaronder het aanpassen van een originele stuurstang (rechts) zodat ie aangeschroefd kan worden op het blokje!



Morgen meer plaatjes, staan op mn tel, geen zin meer op erop te zetten
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote