View Single Post
  #1  
Old 02-01-2010, 13:47
Tapestaartje's Avatar
Tapestaartje Tapestaartje is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 590
Default Golf GLS 1.5 uit 1979!

Aangezien m'n GTS alweer ruim twee jaar geschorst is, m'n oude "liefde" (Citroën Berlingo 1.8 D600) een maandje of twee geleden verkocht is en ik motorrijden in de winter te koud vind, was ik al een tijdje op zoek naar een nieuw vervoersmiddel.
Volgens mij moet je tegenwoordig gewoon erg veel geluk hebben met wat je aantreft... óf snel tevreden zijn. Vanwege dat laatste heeft het bij mij waarschijnlijk wat langer geduurd, maar nu heb ik er dan dus eindelijk een Golf mk1 bij:

Een Golf GLS 1.5 in de kleur "floridablau LA 5 A".

Eerst maar eens wat foto's:























Ik ben nu zelf de derde eigenaar. Degene die hem destijds nieuw gekocht heeft, heeft hem volgens mij van alle toenmalige opties laten voorzien:

(Opsomming aankoopbon)
- Vloermatten;
- Blaupunkt radio Bonn CR Stereo
- Blaupunkt boxen;
- Spatlappen;
- Trekhaak;
- Rechter buitenspiegel;
- Mistachterlicht;
- ML-behandeling (zie foto motorruimte, :thumbup.

Verder is hij voorzien van:
- Skai-lederen interieur;
- Middenconsole met olietemperatuurmeter en klokje;
- Dubbele tietentellers;
- etc.

Dit zijn waarschijnlijk de standaard opties bij een GLS uitvoering.

Het is een 1500 cc met 4 versnellingen en loopt nog als een trein. Starten doet ie bij dit weer verrassend goed. Hij heeft nu ±212500 kilometer op de teller staan en is echt nog in superstaat. Hij heeft alleen wat roest aan de achterklep (zie foto, waarschijnlijk door de bevestiging van het retro zonnescherm...) en aan de onderkant van de achterdeuren. Verder geen roest aan de wielranden, achterasbevestiging, dorpels, voorschermen, bij de voorruit onder het rubber, etc.

Het mooiste van dit alles is dat het ook nog een originele Nederlander is!

Om even een indruk te geven hoe ik dit verhaal heb zitten typen...:

"Zo trots als een aap met zeven lullen"



Oh ja, ook nog even een foto van de huidige staat en plaats van de GTS:




Groeten,
Ted.
__________________
Golf GTS '83 SOLD
Reply With Quote