View Single Post
  #1  
Old 18-02-2024, 13:40
Lukkie Lukkie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2024
Posts: 4
Default Voorstellen / nieuw lid uit Assenede: Golf MK1 cabrio Etienne Aigner

Beste,

Ik ga me even voorstellen op dit forum.
Mijn naam is Luc, 52 jaar, getrouwd, twee studenten en woon in de polders van Assenede (Oost-Vlaanderen).
Zelf ben ik gek op oldtimers en met enkele vrienden gaan we gereld naar meetings en beurzen. Een prachtig event dat we vorig jaar bezocht hebben was Goodwood revival nabij Portsmouth. Voor een oldtimer liefhebber (en niet alleen engelse wagen) is dit het summum! Zoiets kan alleen in UK.

Na twee cabrio’s (een 1e generatie Volvo C70 en een Porsche 964 Targa) heb ik mijn oude liefde aangeschaft, nl een Golf MK1 cabriolet. Bijna twee jaar gezocht.
De nieuwe aanwinst is een Golf MK1 cabriolet van de laatste serie, een 1991 met de degelijke 1.8 2H motor met ca 223.000 km. Technisch goede staat, maar nog wat carrosseriewerk aan. Het is één van de beperkte ‘Etienne Aigner’ serie met een prachtige lakkleur, nl midnight blue pearl. Daarvan zijn er slechts 1201 gemaakt waarvan twee derde werd ingeschreven in Europa. De rest was voor de Amerikaanse markt.
De auto heeft vorige week de autokeuring met glans doorstaan en aldus heb ik een eerste ritje gemaakt. Wat een heerlijk wagentje om mee te rijden. Ook leuk om zelf wat aan te sleutelen.

Ik denk erover na om me lid te maken bij de Vlaamse VW original Golf 1 club VLEF.

Wat ik nog zoek is een origineel instructieboekje van deze Golf. Mogelijks kennen jullie iemand waar ik dit nog kan aanschaffen.
Tevens zoek ik een degelijke gebruikershandleiding. Ik heb gelezen dat er pdf-versies beschikbaar staan op het internet, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen in het Golf 1 cabrio wereldje.
Uiteraard gaan we geregeld deelnemen aan VW events in Benelux.

Mvg, Luc
Reply With Quote