View Single Post
  #54  
Old 22-01-2012, 13:13
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Voor het uitlaatsysteem heb ik bij de bouw van de motor ook het uitlaatspruitstuk van Jeroen Dik overgenomen. Het bestaat uit twee delen en is een 4-2-1 op de testbank gemaakt voor de beste flow.
Na het monteren in de gespoten auto was ik er niet helemaal content mee, het kwam veel te laag uit:



Het tweede deel kwam me iets te ver onder de auto uit en heb ik toen aangepast.

Na de uitlaat gepland te hebben en uitgewerkt in losse onderdelen heb ik alle RVS delen besteld van FOXX:
Het is zeer zuiver RVS en laat zich heel fijn lassen. Ook alle dempers zijn erg goed en zelfs op MAAT te bestellen. (beetje reclame mag wel )



Ik heb gekozen voor zoveel mogelijk dempers omdat deze toch van het type doorstroomdempers zijn en niet super hard dempen. Ik wilde zo stil mogelijk gaan.



Alles onder de auto passend gemaakt en met de nodige ophangpunten.



Voor alle ophangpunten heb ik Powerflex uitlaat-"rubbers" gekozen hetgeen later zal blijken niet de juiste keuze te zijn. Ze kunnen niet tegen de warmte, misschien wel handig bij een uitlaat-rubber..















Later bleek dat de uitlaat te warm werd voor de Powerflex-prullen en toen ben ik geheel overgestapt op de "silicone"-montagepunten van Powersprint (sandtler) en heb sindsdien bij elke uitlaat deze gebruikt. Geen problemen meer gehad.
Ook kwam de twee delen van het uitlaatspruitstuk door de beweging af en toe los en deze heb ik aangepast met veerverbindingen:




Reply With Quote