View Single Post
  #8  
Old 14-09-2021, 08:45
MITCHELK MITCHELK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
De 160pk heeft ook wel lawaai door de supercharger, die wordt ingeschakeld door een poelie met een elektro magneet net als een airco pomp zegmaar. Aan het geluid in het filmpje te horen is dat het denk ik niet maar is moeilijk zo diagnose te stellen.
Dat de ratel en tik te lang blijft zal waarschijnlijk komen omdat de spanner een behoorlijk stuk naar buiten moet komen om de rek van de ketting en/of slijtage van de geleiders op te vangen.
Wat ik al zei, van de laatste 1.4 die ik gedaan heb kon ik eigenlijk niks geks aan de ketting zien, ook niet toen ik de oude en nieuwe naastelkaar aan een schroevendraaier heb gehangen. De doorbuiging was wel een stukje meer tov de nieuwe ketting. Kan ook zijn dat de oude niet gerekt is maar dieper in de tandwielen is komen te liggen en daardoor dus de spanner teveel moet opvangen. Maar je kon er qua rek niet echt iets aan zien, maar na montage dus wel gelijk wat opviel dat de spanner maar een klein stukje naar buiten kwam tov de oude situatie.


Dank voor uw reactie. Ah oke, maar ja het ding is, is het een risico om ermee te blijven rijden zo. Moet ik wachten met rijden na het starten tot de oliedruk er is en de spanner zijn werk heeft gedaan?
En ook voorzichtig rijden dus niet af en toe als ik snel mee moet de kickdown zijn werk laten doen? Want dan zou het een gebrek zijn. Want nu doe ik voorzichtig en gebruik ik de auto alleen voor werk op en neer. Het rijplezier is eraf omdat ik simpelweg schadebeperkend de auto wil gebruiken. Vooral binnen de garantie.

En voor zover ik weet zijn de klepstoters nog niet vervangen, heb de auto 4 maanden. In het boekje staat er in ieder geval niks over. Maar wel over de ketting dus, of ze ook de toebehoren hebben vervangen zoals de nokkenas steller ja of te nee geen idee. Kan dat het zijn dat die nu slecht is en dus opnieuw de ketting opgerekt heeft?
Reply With Quote